lördag 31 mars 2012

Sömn

I helgen blir det att sitta i ishall igen, hela helgen. E ska spela Segeltorps cupen och jag ska va meg å heja hela helgen. Det hör inte till vanligheterna eftersom hans spelande oftast tillfaller när han är hos pappaT. Slumpen.
Hur som helst så brukar dom tyvärr inte vinna när jag tittar på så jag är orolig.

Å nu till huvudrubriken, Sömn.

Sömn är viktigt för att orka, speciellt när man är stor som en vattentunna som jag börjar bli. Och i natt kan jag inte skylla på full kissblåsa, trångt i sängen, ont, barn som ropar osv. I natt kom mina grannar hem kvart över ett och satte på stereon på högsta. HÖGSTA!! Tror kanske att dom är döva eftersom dom var tvugna att spela så högt. (kan tro att jag aldrig varit yngre än vad jag är nu)
Det brukar hjälpa att gå in å lägga sig hos E, så jag gjorde det. Men den här gången har dom nog bytt ut sin stereo till något bättre och med mer ljud. Så det hördes lika mycket där. Till och med så bäbis vakna i magen (vi säger att det var därför iaf). Klockan tio i ett skickade jag ett meddelande till den ena av dom och förklarade att  vi ska upp tidigt. Men ingen respons. Antar att hon inte var inloggad...
När E också vaknat och inte heller kunde somna om fick jag iaf nog. Klockan 3 ringde jag på. Jag brukar inte göra det. Jag brukar strunta i det konflikträdd som jag är. Men nu blev det för mycket.

Först stängdes musiken va men det kom ingen till dörren. När jag gav upp och gick in till mig och tänkte att dom nog iaf fattat, då öpnnades dörren.
Förklarade läget och han nickade och gjorde tummen upp och stängde sen dörren.
Sen var det tyst.

Varför gick jag inte in tidigare så hade jag iaf fått kanske en timmes sömn till. Jag måste ta tag i det tidigare nästa gång. Om det blir någon nästa gång.

Nu blir det frukost å sen iväg mot stan i snöyret.
Hört att Ikea ligger i närheten....Jag menar HEJA WINGS!!!!!!!

Inga kommentarer: