onsdag 14 mars 2012

Hjärtat

I måndags var jag på Mama Mia och kollade till bäbisens hjärta och att alla värden ser bra ut. Och allt var bra. Hjärtat slog på där inne. Underbart att höra. Och nu börjar jag känna en massa små rörelser, på kvällarna mest.

Och mitt under allt detta underbara känner jag stress och oro. Och precis då får man veta på nyheterna att det inte är alls är bra för fostret om mamman är stressad. Men hur ska man sluta stressa då? Det går ju inte. Och dessutom känns det som att jag inte gör annat än ligger på soffan på kvällarna. Men i mitt huvud är det stressigt. Och på jobbet är det stressigt. Ska till läkaren i morgon och jag vill inte att hon sjukskriver mig. Vill INTE. Bara det gör mig ju orolig. Men alla dessa sammandragningar är såklart inte heller bra.

Tror det är en liten pojke i min mage. Tycker det ser så ut på magens form. Och jag hoppas så att du där inne mår bra och inte bryr dig om din knäppa mammas oro och stress och bara ligger kvar och myser. 21 veckor och 6 dagar gammal. Och ett hjärta som slår som det ska.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår att det är mycket som stressar just nu men som din farbror K alltid säger "Det ordnar sig". Så kommer det även att göra för dig så ta ett djupt andetag, släpp ner axlarna och njut av att vara med barn igen.
Mamma

Sabina sa...

Håller så med din kloka mor. Så lyssna nu på henne. Och om det kan vara någon tröst så var jag oxå stressadoch orolig mycket och Agnes mår fint.
Om läkaren vill sjukskriva, så lyssnar du på det. Så det så!!!

Kraaaaaaam fina Cicci <3

CiCCi sa...

Mamma: Morbror K menar du. ;-) Ja,jo, det är klart det ordnar sig på något sätt tillslut. Kram

Sabina: Visst e hon klok, precis som din mamma. Tur vi har dom, eller hur.
kraaaaaaam tillbaka