lördag 17 mars 2012

Positiv

Måste blir mer positiv och tänka bättre tankar. Inte alltid vara så negativ. Men måste jag verkligen gå å träffa psykolog för det? Finns det inget lättare sett att se saker lite ljusare än bara nattsvart hela tiden. Jag är sån här i naturen. Om vi ska hoppa över ett dike kommer jag säkert ramla i. Måste ju vara bättre att fokusera på andra sidan, hur jag ska landa, var är det bäst att sätta fötterna. Eller om det bara handlar om en tågresa. Jaha nu blir jag säkert sjuk också, eller förenad. Istället skulle jag ju kunna tänka, oavsett när så kommer jag ju fram, och blir jag sjuk där eller är det något annat som smittar. Eller så kanske jag inte skulle tänka alls.

Som nu. Min lägenhet ligger nu på Hemnet.se och hos Diplomatmäklarnas hemsida. Istället då för att tänka, nu ska vi se om jag får acceptpriset eller mer så tänker jag genast: Ingen kommer nog vilja ha den eller pruta. Speciellt eftersom jag har byggt en sovalkov i vardagsrummet, det sänker säkert. Men bara efter ett par timmer på nätet har jag ett bud. Utan visning! Och just för att det var så smart med sovalkoven.

Så nej, nu får det faktiskt vara nog. Sluta att vara så jäkla negativ med allt. Sluta hetsa upp sig. Det ordnar sig ju, det är ju mitt motto för gudsskull!!

So what om vi inte hinner flytta in i gemensamt innan bebis kommer. Fine, det kanske inte är ultimalt, men herregud det kommer att gå ändå. Jag kommer ha tak över huvudet ändå oavsett var.

2 kommentarer:

Sabina sa...

Amen!!

Kraaaaaaam

CiCCi sa...

Hallelulija!!!

Kramelikram