onsdag 2 mars 2011

Försäkring

Så underbart med värmande sol och takdropp. Snart är det verkligen vår igen. Å vad jag längtar.

Idag har jag varit å skaffat mig lite mer försäkringar. Ett livskydd och en olycksfall och sjukdoms försäkring. Fick veta av finaste Sabina att en mamma i hennes sons hockeylag så tragisk gick bort häromdagen. Cancern tog hennes liv och henne ifrån sina barn och sin man. Å det är så ofattbart tragiskt att något sånt bara kan ske och det fick mig att tänka om. Tänk om det händer mig något. Vad händer då med E? Jag vill vara säker på att han klarar sig bra utan mig ekonomsikt. Tänk allt mina föräldrar hjälpt mig med under alla år, både ekonomiskt och allt annat. Om jag inte finns där vill jag iaf att han ska kunna ha det bra ekonomiskt.

Kanske något att tänka på?

Inga kommentarer: