tisdag 8 mars 2011

Mycke nu

Det är mycket som händer just nu. Håller på att förbereda för fullt inför helgens stora happening. Allra käraste mamma fyller år och det blir stort kalas. Så idag har jag rullat dom sista chokladbollarna och varit med mamma på affären och tokshoppat. Men det är bara roligt.

Har fått besked idag från jobbet att jag får tjänsten som administratör. Ska bli skönt med lite andra uppgifter och andra arbetstider. Längtar.

Håller på att byta bank och det är en massa bestyr med det. Nya kort, nya konton, nya saker att lära sig. Men det känns bra just nu. Får se hur det känns vid månadsskiftet när autogiron ska fungera som vanligt. Troligen blir det ett skifte att hålla koll på betalningarna. Undrar om Nordea kommer sakna mig?

Och bilen ska in på undersökning imorgon. Läcker olja nånstans. Vet inte riktigt vart ifrån bara. Hoppas, hoppas, hoppas att det inte blir så dyrt.

Själv är jag lite förkyld fortfarande, men mycket bättre.
Att flytta isär är väl fortfarande sådär. Känner mig otroligt stark vissa dagar och vissa vill jag bara lägga mig ner och dra täcket över huvudet. Känns som att man klättrat uppför ett berg utan säkerhetslina och precis när man tar sig över kanten står någon där och puttar ner mig igen. Hela tiden. Hade inte gråtit mer än en gång på två veckor och det var så lite så det räknas nästan inte, så kom det igår igen. Tårarna. Egentligen började det redan i söndagskväll när jag hitta lite bilder på datorn på oss. Och då kom tankarna och funderingarna igen på om det verkligen är rätt. Saknar honom.

Så det är lite mycket just nu. Hinner inte riktigt med mig själv och det är väl iof bra att jag är förkyld fortfarande så behöver jag inte ha så dåligt samvete för att jag inte tränar. Men så snart jag kan hoppas jag att det blir promenader och träning igen. Längtar.

4 kommentarer:

Mari sa...

Grattis till befodringen:)
Det är en vis kvinna som i sin blogg skrivit "Det ordnar sig". Och även om det inte känns så, så gör det det någon gång, ordnar sig alltså. Ha nu en finfin helg med firande av mamma.
Kram

CiCCi sa...

Klart det ordnar sig. Det gör det för det mesta. :-) Tack och kram

Marie sa...

Grattis till den nya befattningen på jobbet, vad roligt!
Tänker på dig, kram <3

CiCCi sa...

Tack Marie. Ja det är roligt och mycket att göra så dagarna går nästan lite för fort. :-)
Kram kram