lördag 5 mars 2011

Packdag nr 2

Är i lägenheten och packar. Som vanligt går det lite trögt, men jag har iaf börjat med vardagsrummet. Att det går trögt kan ju också bero på att jag är förkyld och känner mig ganska trött i kroppen. Håller på å tvättar täcken och kuddar också. Så det är skönt att solen precis gick i moln så jag inte behöver känna att jag borde vara ute i det fina vädret istället.

Min bil läcker olja. Suck. Känns som det kommer bli en dyr historia. Men jag hoppas det bara är nåt litet fel. Får ringa verkstaden på måndag och boka tid. Som om inget annat händer just nu. Har verkligen all tid i världen. Inte. Men det ordnar sig på nåt sätt....som alltid.

E är med farfar i Idre i helgen. Han ska åka skoter, skidor på längden och tvären, kanske pimpla lite och äta jönnbrö (inte helt säker på stavningen). Jönnbrö är som pannkakssmet som man grillar i jönnbröjärn över elden. Så gott och jag är så avis. Älskar det där huset där uppe och det var länge sen jag åt jönnbrö. Men det passar ju bra att han är där så fick jag en helg att packa...

Nej nu får jag nog lägga på ett kol och sätta fart så jag blir klar nångång. Har bara den här helgen på mig för sen är alla helgerna bokade fram till flytt. Såååå...åhej...

Inga kommentarer: