torsdag 6 januari 2011

Ledig dag

Idag var det först hockey träning för E. 1 timme och 45 minuter! Alldeles för lång tid för att en mamma som är glad att han idrottar men är helt ointressead av hockey. Så jag tog med mig världens bästa Sabina ut på promis i snöovädret. Härligt! Tack för pratstund och sällskap.

Hemma igen tog jag en lång lång lång varm dusch. Skönt å bo i lägenhet den här tiden på året.
Sen har jag bakat bullar. Lovade att jag skulle ta hand om bullbaket för pojkar 02/03 till julgransplundringen i idrottshallen nästa helg. Så 50 bullar ligger nu å väntar på att bli gräddade. Till glädje för tonåringen och J blev det några till så det blir nån bulle att mumsa på ikväll.

Och E då undrar ni. Får inte han nån bulle? Jo, fast han är inte hemma. Han ville inte gå på fritids imorgon och jag måste jobba så han flirtade in sig hos kompis F för övernattning och lek imorgon. Så nu är han borta igen. Suck. Men, men så är det.

Skönt med en ledig dag i slutet av veckan. Då blev det liksom två fredagar och två lördagar. Skönt. Det kommer kännas konstigt att jobba fem dagar nästa vecka.

Inga kommentarer: