onsdag 5 januari 2011

Funderingar

En konsult på Volvo blev i veckan sparkad för att han uttalade sig negativt om jobbet på Facebook.

Då undrar jag om jag skulle skriva i statusfältet på fejjan att jag älskar mitt jobb och att min chef är den bästa ever, skulle jag då kanske få lite mer i lön eller kanske några dagar extra semester. Kan ju vara värt att testa.

När jag åker till jobbet har jag trefilig väg nästan hela vägen dit. Trefilig motorväg. 110 km/h är högsta hastighet. Tre filer kan man välja på alltså. En till vänster en i mitten och en till höger.

Då undrar jag varför vissa väljer att kör i mitten filen och köra långsamt, typ 90 km/h. Det finns inte ens någon i det högra körfältet. Å jag säger inget ifall man vill ta det lite lugnt och kanske inte köra det fortaste. Varsågod. Men håll dig förbövelen till höger.

Om man sitter i sin soffa i Sverige och kollar på fotbollsmatch eller om man sitter och spelar fotbollsspel på tvn, typ Fifa 07. Å så blir det feldömt eller nån av spelarna springer fel eller andra laget gör mål. Ja eller om sitt egna lag som man hejar på gör mål.

Då undrar jag, hur hjälper det att man skriker på tvn att domarn dömt fel eller att man applåderar åt sitt lag när dom gör något bra. Dom hör ju ändå inte...eller...

7 kommentarer:

Sabina sa...

Mouhahahahahaha vilka bra funderingar snäckan;)

Ja du ja du, jag undrar oxå det där med gapa å applådera åt tvn eller spelet, måste vara en kille som gör så;) hahahaha.
Inga namn nämnda så skapar vi inte någon dålig stämmning här inne;)

Vart skriver jag under på motorvägskörningen??
JÄKLA idioter som ligger å segar i mitten körfältet. Man år ju dessutomt inte köra om dom när man själv ligger i höger körfält, så va faaaan lägg er till höger folket!!

Hm kanske jag oxå ska skriva något riktigt bra om mitt jobb;) ingen dum idé, ingen dum idé alls;)

Ses snart.

Pussa

CiCCi sa...

Nämen tror du att det är killar som skulle göra så, hm...inte då...;-)
Jag kan ju erkänna att jag faktiskt kört om på höger sida ibland. Men det är inte mitt fel om jag blir bötfälld för det. Hrmpf.
Jag sa till min chef att jag kunde göra så för en billig peng. Tror inte han gick med på det.
Tack för idag vännen. Kram

Mari sa...

Hahaha,beteendet med fotboll framför tvn är ju totalt klockren. Var ju bara tvungen att läsa upp detta för Rasmus. Kändes som om det var honom du anspelade på:)

Kramis

CiCCi sa...

Mari: Hahahaha, misstänker att i alla hem där det finns idrotts intresserade och tvspel är det samma sak. Kramen

Jerk sa...

Klart de hör..annars skulle vi ju inte skrika åt tvn begriper du väl ;)

CiCCi sa...

Jerk: Haha, misstänker att du är en av dom ;-)

Jerk sa...

jodå..ganska ordentligt också..ibland reser jag mig ur soffan och skriker extra högt..så jag ska vara säker på att de hör :)