torsdag 13 januari 2011

Funderingar

Tänkt på en sak sen i måndagskväll då det var hockey derby igen mellan Djurgården och Aik. Sist dom möttes vart det ju lite kaos när delar av publiken plötsligt var mer intresserade av att bråka än kolla på matchen. Den här gången hade dom löst det med färre sittplatser och mer kontroller. Jättebra. Toppen.

Men då undrar jag en sak. Är det inte lite dubbelmoral? När speakern innan säger att båda lagen jobbar tillsammans för en säkrare hockey osv osv blablablablabla.... Och sen under matchen slänger spelarna handskarna och börjar puckla på varann.

I vilken annan sport förutom kampsport är det ok att ge varann en snyting och inte hamna i fängelse? Är det den här sporten min son verkligen ska bli proffs i?? Kommer det ingå i träningen att lära sig slåss? Är det ok att slåss på plan och säga till publiken att det är fel att slåss?

Fattar inte. Någon som kan ge mig en vettig förklaring?

4 kommentarer:

Tommy sa...

Jag håller med om dubbelmoralen men du behöver inte vara orolig. E kommer inte att slåss. Så mycket.

CiCCi sa...

Tack Tommy! Nä ine E, man slåss inte i balett såatte...;-)

Londongirl sa...

Nej jag begriper inte heller det

Men som sagt det får bli balett.. ;-)

KRAM!

CiCCi sa...

Londongirl: Japp, så får det bli. ;-) Kram!!