torsdag 2 september 2010

Höst

Hösten nalkas med stormsteg. Det går så himmelens fort och om bara tre månader står adventsstakarna i fönstren och glimmar. Träden på skolgården har redan börjat skifta i färg och på nåt sätt är det svårt att fatta att det är September redan. Det som var så varmt alldeles nyss och nu blir jag lika förvånad varje morgon när kylan kastar sig över mig när jag går ut. Jacka på! Och imorse tänkte jag att det är redan dags med motorvärmare i bilen. Är det inte lite väl tidigt?

Och som jag sa så är det snart dags för adventljusstakar, tända tusen juleljus och ring klocka ring. Snart är det dags igen. Som en liten påminnelse kommer här Lisa Nilsson från nyårsfirandet på Skansen. Den här låten är så jädrans bra att jag nästan gråter varje gång jag hör den. (och det är inte en med julanknytning)

3 kommentarer:

jenny sa...

Visst är den låten så fin! Önskar dig fin helg redan nu!

Kram Jenny

Sabina sa...

Jaaa snart är det JUL=) Yeeeej. Shit nu kommer jag säkert få alla emot mig;) hehehehe men vem kan inte gilla att julen kommer lixom=)
Hoppas du håller dig frisk nu vännen.
Kraaaaaaaaam

CiCCi sa...

Jenny: Gillar den mycket.Tack detsamma. Än sålänge har den börjat ok. Kram

Sabina:Håller så med dig och trodde nästan jag skulle bli portad i bloggvärlden bara jag skrev om december. ;-). Det känns som om det inte gick att mota bort förkylningen :( Blä.
Kramar