onsdag 18 november 2009

Hur tänkte dom nu?

När eu topp mötet var i Stockholm så stängde dom av ett körfält på motorvägen mellan Stockholm Arlanda. Det var irreterande.

Igår kom det en rysk gubbe till Sverige. Tydligen den ryske presidenten. Då stängdes motorvägen av helt mitt på dagen. Då var jag på jobbet så jag tänkte inte på det, men jag kan tänka mig att det var irrterande.

Idag skulle den här ryske herrn hem igen. Då var det dags att stänga av alla vägar och broar igen. MELLAN FEM OCH SEX PÅ KVÄLLEN!!!! Hur tänkte dom då? "Ok, folk har inte barn som ska hämtas på dagis, inga som ska på träningar, inga som är hungriga och vill hem, låt oss stänga av alla färdvägar så att folk blir glada och på gott humör." Jisses.

Om den svenska kungen eller statsministern åker iväg utomlands, vi säger till Ryssland, hur gör dom då? Stänger dom också av alla vägar bara för dom??

4 kommentarer:

Sabina sa...

Nu var jag ju inte drabbad på samma sätt som ni som jobbar mot ElStockholmia, men jag blev bra nervös då M skulle hem igår, å behövde handla innan han for iväg till Tyskland. Jag förstår inte heller hur dom tänkte, känns som om någon verkligen INTE har tänkt till i den här frågan.

Hoppas du hann i varjfall med det du skulle göra.
Krya på dig gumsan.
Pussa

Annika sa...

Är det snat? Gör de så? Helt galet... vad tror de egentligen? Nej det är nog tur att vi bor här i lilla Trollis, här stängdes inga vägar av när tom Kungen var här och jagade för några veckor sedan.

Kramis!

söderenberg sa...

Ja du jag kan inte annat än hålla med....jag skulle åka hem från jobbet (löwet) och det brukar ta ca 5 min hem igår tog det hela 1 tim och 5 min det är ju helt horribelt att man kan göra en sån här grej, flyg ut presidenten i helikopter till arlanda istället....
Ta hand om dig
Kramar
Cina

CiCCi sa...

Sabina: Jadå, det gick bra för mig. Hann på motorvägen innan det slog till, men jag gick också typ en kvart tidigare. Jag gör mitt bästa med att krya på mig. Puss puss

Annika: Japp, så gör vi här. Gissar att vi gjorde av med en väldig massa tusenlappar igår med alla poliser och annat som behövdes bara för hans skull. Det och dessutom allas goda humör. Kramis

Cina: Just den tiden också, det gör mig mest upprörd. Den tiden då dom flesta ska hem och redan stressar för att hinna med alla måsten. Ja helikopter tänkte vi också på som förslag, hade nog kostat samma. Detsamma. Kram