lördag 7 november 2009

Bekännelse

På min balkong står en sån här:



Den inköptes traditionellt på Ica Maxi för nästan två veckor sen, i oktober alltså. Så ja, jag var tidigt i år också.

Men bara för att den står där innebär inte att man får dricka av den än. Om tre veckor, lagom till första advent, då ska jag ta en.

En dag som denna, grå och grå, då längtar jag som mest efter ljusstakar och stjärnor och ljusslingor. Kanske att ljusslingan till balkongen kommer upp imorgon redan. Nåt kul och glatt måste man väl få redan nu...eller??

Å när jag ändå håller på att bekänner så kan jag meddela att....

Tidningen Allt i Hemmets julnummer dök ner i brevinkastet i måndags och i tisdags inhandlades Drömhem och trädgårds julnummer. I like alot!

Så där. Nu har jag erkänt att jag är hopplöst galen i julen.
I år också.

9 kommentarer:

Mari sa...

Ok, jag erkänner oxå. Vi har både druckit julmust och ätit lutfisk. Men det är juuuuu såååå gott.
Kram på dig vännen.

Fresia sa...

Julen är verkligen fantastisk så jag håller helt med du.
Starkt att inte ta ngn julmust måste jag säga:)

Snart snart så är det första advent, så nice!!!
kramen

Londongirl sa...

Ha ha ....vi kan ta varandra i hand du och jag. Gick här och tänkte på ljusslingan till takterrassen i går.
Det är ju så himla mörkt i november!!! Det är ju nu man behöver ljus!!
När vi åkte genom Åkersberga i går så hade de hängt upp massor av ljusslingor i träden....så fint! :-)


Jag har bara två jultidningar än...lantliv jul och allers...men nu ska jag köpa de här också. :-)
Såg på en annan blogg också att Amelia Jul kommit....hade inte sett den än.

Ja ja jag är också julgalen! :-)

Kram på dig!

Sabina sa...

Min paus blev kort darling;) Typiskt mig.

Hade blivit chockad till max om du INTE hade en back ApotekanesJulmust på din balkong;)
Det är ju sååå du liksom.

Julen is da shit.

Längtar sååå till första advent jag me. Föresten kan man lägga in en beställning om bak eller är det kört i år??

Pusssssa

CiCCi sa...

Mari: Hahaha, tyckte jag läste det på FB för ett tag sen att det dracks must i ett hus nånstans i dom västgötska skogarna. ;-) Kramis

Londongirl: Det var din kommentar som fick mig att ta fram slingan idag. "Kan andra kan jag" tänkte jag och letade fram slingan. Nu lyser det så fint där ute. Jag ska nog köpa nån tiding till jag med. Så härligt. Kram

Fresia: Och jag lovar att det inte kommer att drickas nån heller förrän första advent. Caesar däremot, han kan inte lova så jag blir nog tvungen att gömma backen. ;) Ja, visst är det underbart. Kramis

Sabina: Darling, det är klart du inte kan låta bli bloggandet helt, men dra ner på det lite kanske du kan. När jag såg backen med julmust tänkte jag skicka ett mms till dig, men så "vågade" jag inte. ;) hihihi
Vi hörs ang det sista. ;) Puss puss

Annika sa...

Åhh vad gott! Vi har ännu inte handlat hem någon julmust, men det får blir snart! Vi brukar smygbörja med årets första julbord här hemma i mitten av november, längtar!

kramis!

Caesar sa...

Jag vet var den står ;-)

Petra sa...

Julmust är jag helt galen i. Har också redan fuskat.

CiCCi sa...

Annika: Å längtar till första julbordet. Förstår inte dom som sen gnäller på julafton att dom ätit för många julbord innan julafton. Det som e så gott. Kramis

Caesar: Jag har ögonen på dig. ;-) Inte röra.. Puss puss

Petra: hej hej, välkommen. Ja det är gott och det måste vara Apotekarnes i glasflaska. Det är jul det..