söndag 27 september 2009

"Du är under min fot, det är helt galet"

Igår firade jag världens bästa Sabina. Egentligen fyller hon år i juni, men det jag gav henne då var ett kort med en överraskningsdag. En sån där dag då man blir bortskämd, ordentligt bortskämd. Hela sommaren har gått och vi har liksom inte fått till en date. Jag vill ju inte egentligen lämna bort E när han äntligen är hos mig, men mamma har önskat att få låna honom nångång och då fick det bli så den här lördagen.

Planeringen satte igång för en månad sen. Sabina hade två önskningar och det var följande: "Jag älskar choklad och skulle gärna gå på chokladprovning och nån gång skulle jag vilja prova fotvård, men jag är så galet kittlig så jag vet inte om jag törs. Kanske jag sparkar till den stackarn."

Detta var vad hon fick:

Vi började dagen med lite lunch och chokladprovning. Räkor, bröd, tillbehör och champagne. Hade köpt lite praliner som vi musade på och dom var himelska. Tog det lugnt på min balkong och njöt av att bara ta det just lugnt. Tanken var först att vi skulle ha picknick, men eftersom S legat sjuk i två veckor ville jag inte att hon skulle bli dålig igen nu när hon äntligen ska börja jobba. Så, så lite anträgning som möjligt stog alltså på schemat.



Sen blev det en liten lugn promenix till en tjej som jag bokat fotvård hos. Hon var super proffsig och S sparkade inte till henne en enda gång. S tyckte till och med att det var ganska behagligt. (därav den underliga överskriften)




Hemma igen gjorde vi oss iordning och satte på oss lite finare kläder och piffade till oss. S hade inte lyckats klura ut en enda av alla saker jag planerat och inte heller vad nästa överraskning skulle bestå av. Efter att vi fått i oss lite middag och god dryck ringde det på dörren och in kom några av S bästa vänner. Jag önskar så att jag haft en filmkamera för Sabinas min var fantastisk.

Jag hade förberett lite lekar också. När S ordnar sina fantastiska tjejmiddagar blir det alltid lite lek. Alltid introtävlingar och annat skoj. Självklart ville jag att S förengångsskull skulle få vara med och leka. Så det blev introtävlingar, textremsor och gissa kändisen. Skulle sjungit singstar var meningen, men sen var det bara så trevligt och mysigt och bara sitta och prata, skratta och dricka gott vin och andra drycker.

Det blev så lyckat som jag hade tänkt mig och S var så glad, nöjd och avkopplad. Precis vad hon behöver.

8 kommentarer:

Sabina sa...

Ååååååå jag bara ler när jag läser det var verkligen HELT underbart, fantastiskt, härligt, roligt, trevligtkul.

Nä ingenting hade jag klurat ut, å det var alldeles underbart allting.
Mest förvånad blev jag när jag INTE sparkade sönder den söta fotvårdsdamen;) Att jag faktiskt skulle kunna tänka mig göra det igen, OTROLIGT!!

Och vilken överraskning när vi öppnar dörren å ALLA mina närmaste vänner står där, helt otroligt, har jag sagt det=)

Har börjat gråta varje gång jag har berättat för någon om vad jag fick vara med om igår, när jag berättade för farmor blev hon med rörd till tårar, förstår du hur underbar du är.


TACK underbarafantastiskaälskadeCicci!
Jag är sååååå himla tacksam över att DU är min vän, jag är oxå sååå tacksam över mina andra vänner som ställde upp och kom på denna jätte mysiga träff.
Dina lekar var KANON, det var sååå kul att få vara med och tävla själv och inte bara vara lekledaren.

En helt fantastik dag som jag kommer leva på LÄNGE.

Tack tack tack tack tack, missa love you.

Puss puss puss puss puss puss

Sabina sa...

Glömde nästan...

VÅRAT LAG VANN=)=)=)=)


Yeeeeeeeeeeeeeeeeeej!

Puss puss puss puss puss puss

Gävstedt´s sa...

Klickade in på din sida via Sabinas och det här lät precis som en Sabina-dag, vad mysigt ni verkade ha.

Anonymous sa...

Vilka vänner Sabina har. Ni verkar ha sjukt roligt de gånger ni träffas./Anette (Sabinas faster)

Fru Hurtig sa...

Vad mysigt du ordnat för fina Sabina. Verkligen rart av dig. Vänskap man blir glad och varm i hjärtat bara av att läsa om. Kram på dig.

Anonymous sa...

Tack igen gumman för senast!!! här sitter jag och är provvakt på jobbet!!! så jag passar på att kika runt lite! En underbar dag för er!!! hoppas vi ses snart igen!! Kram Petra

CiCCi sa...

Sabina: Endast det bästa är gott nog för dig min kära vän. Det var så kul med allt från planering tills det var dags för dig att åka hem och sussa. Älskar dig gums. Puss puss puss och mängder med kramar. (såklart ni vann, du var ju med!)

Fam Gävestedt: Hej hej och välkommen in. Ja det var en toppen dag vill jag lova. Kramis

Anette: Hejsvejs! Japp, det har vi, varje gång vi träffas är lika rolig. Kram

Fru H: Det är så mycket roligare att få uppleva en present ihop. Kram

Petra: Ja det var så lyckat och så skojigt att så många kunde komma. Hoppas det blir sart igen. Måste snart ta mig en tur till dig å se hur ni har det också. Kram på dg

Fresia sa...

Cicci
En fantastisk dag som Sabina berättade om för mig, helt underbar sa hon. Och man blir rörd till tårar när alla hennes närmaste vänner "stormar" in. Helt ljuvligt trevligt.
Så ni är väldans duktiga på sånt här ni!!
kramen