tisdag 7 oktober 2008

Viktig resa

Nu ska jag berätta det där roliga jag ska göra imorgon som jag nämnde i förra inlägget.

Jag vet inte hur många av er som vet, men augusti 2006 tog jag tag i min övervikt och besökte Viktväktarna för andra gången i mitt liv. Var så less på min kropp och hur jag mådde, alltid svettig och trött. Från augusti 06 till mars 07 gick jag ner sammanlagt 16 kg med hjälp av deras program och jag har sen dess lyckats hålla vikten. I vintras ringde Viktväktarna och sa att jag gått vidare till Åretsviktväktares delfinal. Jag var där , men gick sen inte vidare till finalen.

För ungefär två veckor sen fick jag ett samtal igen från Viktväktarna. Nu vill dom att jag kommer till Malmö i morgon för lite fotografering och för att berätta min story. Det är ju bara hur kul som helst ju. Så imorgon flyger jag till Malmö turochretur. Måste ju hem till min lilla gos som kommer på kvällen. Så det blir två roliga saker på en å samma dag.

Något som är lite sorgligt är att E ringde och var så ledsen ikväll. Han har packat en låda med leksaker som han ska ha med hem till mig och det var nog inte allt för lätt för honom.
"Jag vill att du flyttar hit igen mamma" sa han och grät så mitt hjärta gick i tusen bitar.
Stackars, stackars liten. Vi vuxna är verkligen elaka mot våra barn ibland. Han har inte valt det här och ändå måste han gå igenom det. Stackars.

Just nu är jag hos mor och far (igen) för att få skjuts till flyget imorgon. Annars har jag faktiskt sovit i min lägenhet tre nätter nu och det funkar riktigt bra. Hade grym hemlängtan i söndags. Fick sån där känsla som man hade när man var liten och var iväg på läger eller handbollscup. Saknade mamma. Precis som min lilla skrutt gör just nu. Å när han är med mig saknar han sin pappa.

Har inget bredband i lägenheten än, men en dator har jag. En väldigt snäll person har, som han uttryckte det, lånat ut en gammal laptop på obestämd tid. En gammal men alldeles utmärkt fungerande laptop så jag ska kunna blogga, betala räkningar, maila, surfa och E kanske kan spela nåt spel. Perfekt.

Har hunnit städa lägenheten idag också. Har fått undan alla kartonger utom det som ska till badrummet så nu ser det riktigt hemtrevligt ut.

Men nu ska jag sova skönhetssömnen så jag inte har påsar under ögonen imorgon vid fotograferingen. Ska drömma söta drömmar om min alldeles egna lilla gos. Snart kommer bilderna på lägenheten och jag berättar kanske i nästa inlägg hur min dag var i Malmö.

10 kommentarer:

Mari sa...

Ha nu en toppendag i Malmö och njut verkligen av dagen.Det är du värd.

Kramis

Annika sa...

Hoppas du har haft en helt UNDERBAR dag nere i Malmö!! Tufft det där när barnen blir så införståda med vad som är på G att ske...

Precis som du skriver är det ju inte deras fel :-(

Är helt ÖVERTYGAD om att du kommer STORTRIVAS i din nya lägenhet!! Om ett par veckor kommer det kännas som om att du aldrig har bott någon annanstans :-)

Här hemma är det full rulle just nu... Tildis 1-årsdag närmar sig med stormsteg, så det pysslas & trixas för fullt, samtidigt som vi har lite före inskolning på dagis.

Riktiga inskolningen börjar ju först på månadg.

Och idag tog den lilla Stjärnan 8 steg på egen hand..*stolt som en tupp*

Ser fram emot att få höra hur du hade det i Malmö... vilken prestation du gjorde!!! Ja att tappa den vikten!! Var STOLT!!!

Så klart suktar jag även efter de nya bilderna på Ert nya hem;-)

Massor av kramar

Jill sa...

Hoppas du hade det kalas i Malmö! Det med viktnedgången är så strongt av dig. Och hur du tar dig igenom det jobbiga nu med seperationen är också urstarkt. Kram

Prinsessmamman sa...

Åh, så spännande! Lycka till och stor kram!

Sabina sa...

Ååååååååååå darlingC, jag har tänkt på dig hela dagen. Hoppas du fick din skönhetssömn så att du ser lika snygg ut på kortet som du gör i verkligalivet=)
Annars så hade du ju kunnat låna ett kort från min blogg att använda till tidningen=) Mouahhahaaha det hade just sett bra ut det=)
Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaamar om dig.

Monica sa...

Åh, lilla lilla E! Mitt hjärta blöder för honom. Vet på sätt o vis vad han går igenom... Det är inte lätt men det blir det bästa för er alla i längden, det är så du måste tänka.

Ser fram emot att se foton på både lägenheten och på vv-CiCCi! Men inte lika mycket som jag ser fram emot lördag då jag äntligen får träffa dig och se ditt nya hem på riktigt! Längtar!

Kram!

Anonymous sa...

Hoppas att allt gick bra i Malmö, för dig!!! Tänk att du är så duktig, härligt att du är en inspirationskälla för flera på vv.
Jag förstår att det måste vara superjobbigt för E att bo på två ställen. Men detta var kanske ändå i längden det bästa för er familj. jag är helt övertygad om att när dina värsta sår har läkt, så kommer du tillbaka som en mycket starkare och gladare Cicci, än vad du hade varit om du stannat..... E förstår....... helt övertygad......
// Kramar Petra

CiCCi sa...

Kramar till er alla rara söta vänner!

Mari: Det var en toppendag, verkligen. Strålande härligt väder och massor med uppmärksamhet.

Annika: Malmöhistorien kommer, men det får tyvärr vänta en stund. Vilken dag som helst kommer det att komma bilder på lägenheten, bara å hålla utkik. Lycka till med kalaset.

Jill: Det var kanon! Är vädligt rädd att nu när jag är ensam ska falla tillbaka till godisträsket. Men det får bara inte hända.

Prinsessmamman: Vad kul å se dig. Var har du tagit vägen? Det var jätte kul, verkligen.

Sabina: Jag fick iaf sova ett par timmar och det räckte. Ska bara skriva klart här så ringer jag dig.

Monica: Det ska verkligen bli superkul å få träffa dig och din familj och äntligen kanske hinna prata en stund. Visa hur jag har det. Hur vi har det.

Petra: Det var en superduper kul dag, verkligen. Jag hoppas du har rätt i allt du säger och hoppas att det blir mer tid att gosa nu när man kan göra allt det där tråkiga när man är ensam istället.

Sandra sa...

Åh vad spännande med fotograferingen och få berätta din story! Jättekul!

Vad sorgligt med samtalet från sonen.. Kan tänka mig att det kändes tungt!

Hoppas nu att ni får en mysig helg tillsammans!

*kram*

CiCCi sa...

Sandra: det var verkligen super skojigt i onsdags. Ja, det är tungt när ens son är så lessen och man själv bara kan trösta genom luren fast man egentligen vill krama om honom. Trevlig helg tillbaka. Kram