söndag 12 oktober 2008

Helgen som kom och gick

Så är det söndagkväll igen. Har varit en bra helg. Det har gått lite för fort, men annars en mycket bra helg.

Fredagkväll städa jag ur lite skrivbordlådor. Rensade sånt som inte behöver vara kvar, la undan sånt jag vill spara och lät sånt jag ska använda vara kvar. Kollade samtigt på filmen "Varannan vecka" och eftersom jag inte sett den tidigare så tappade jag nästan hakan när den börja med att broderns fru kommit på honom med att ha en kvinnlig vän som han inte berättat om för sin fru. Det var som om dom skrivit manuset efter det jag och T går igenom. Men nu vet jag ju att den är skriven tidigare så att så är det ju inte. Men väldigt myckat kände jag igen mig i. Jobbigt.
Precis när jag skulle gå å sova hördes ett ras inne hos grannen och sen hördes den lilla dottern skrika och gråta alldeles hjärtskärande. Ville gå in och höra om allt var ok, men lät bli.

Och appropå grannar. Just nu är grannen till höger om oss upprörd över något och hon svär som en tok. Därför sover E hos mig i natt. Det gick inte att somna där. Jisses! Jag är verkligen inte van med grannar och förstår inte hur det här ska gå. Får ju aldrig sova. Grannen till vänster, som har barn, väcker mig mitt i natten av gråt (barnens gråt), grannen till höger verkar ha lite problem. Grannarna ovanför är ok, tror jag. Det ena paret är i pensionsålder och känner far sen tidigare så dom är ok. Sen har jag mött en man från våningen ovanför med tom blick som inte hälsade och såg helt förskräckt ut när jag sa hej. Jisses alltså. Varför finns det inte så här små hus utan grannar för? Nästa jobb jag har ska bli projektledare på Skanska och där ska jag bygga små billiga hus, såna som jag kan bo i.

Tillbaka till helgen.
Lördag cyklade vi till innebandyskolan. E stormtrivdes. Tyckte det var jättekul och han var supersäker på att både passa och skjuta mål. Sen fick vi besök av Monica och Elsa från Fam Ohlson. Det blev lunch, äppelpaj och promenad i det lilla samhället. På kvällen efter middagen fick vi åter igen besök, den här gången av en klasskompis till E. Det var skoj. Det gick lättare att somna denna kväll, men väcktes tjugo i två av grannar till vänster som kom hem med gråtandes barn. Sen vakna jag vid fem, åter igen gråtandes barn till vänster och slutligen halv sju av min kära son.

Söndagen började med tvättstugan klockan sju så att det gjorde ju inte jättemycket att E kom intasasnde så tidigt. Helt ok tvättstuga. Ljus och fräsch och med stora torkrum och bra tvättmaskiner.
Sen åkte vi till Barnensdjungel, ett paradis för hoppsugna barn, för lek med kompis D. Satt å prata med kompis Ds mamma och det var så mysigt för det var så länge sen. E och kompis D har gått i samma dagis ute på landet och dom stortrivs ihop. Försökte få med kompis V också, men han var inte hemma.
Ikväll har vi haft gäster till middagen. Mor, far, systeryster och StorE kom och spisade trerätters. Mycket mumsigt och mycket trevligt.

Men nu ska jag försöka sova ett par timmar innan det är dags för ett nytt utbrott hos den ilskna grannen till höger och gråtande barn till vänster. Jisses alltså.

6 kommentarer:

Anonymous sa...

Inte kul alltså... Eller så är du bara ovan. Annars har jag ett par Peltor-kåpor som du kan få låna ett tag, jag har ju aldrig sovit i dom så jag vet inte hur det känns men jag kan tänka mig att det blir lite varmt efter ett tag...:)

Eller så får du tapetsera väggarna med ägg-kartonger, tomma sådana. Det lär stänga ute ljud. Biltema har ljuddämpande mattor, iofs för motorrum, men vadå, dom går nog att klistra upp på väggen. Eller så får du terrorisera dom tillbaka, spela in hemska gnisslande skärande motorljud och ställ stereon på timer, typ 02.46, och åk hemifrån...
Hör av dig om du behöver fler finfina tips!

Kusin Patrik med Anna

CiCCi sa...

Hej på er, kusinvitamin och aNNa. Tackar för tipsen. Jag kan erkänna att jag inte varit den bästa grannen heller så jag får väl bara allt i retur nu. Har ju skruvat upp ett par skåp och väsnats en hel del under september månad. Just nu är det tyst iaf.

Annika sa...

Oj, oj, oj.... vilka grannar!!! Jag hade blivit skogstokig... minst sagt. Det tar nog lite tid att vänja sig, om inte annat får du börja sova med öronproppar :-D

Den filmen är så bra!! Såg den för ett par år sedan, precis när den kom ut. Var nog många som kunde identifiera sig med den.

Här hemma är det full rulle idag... ska precis ta och dans vals med dammsugaren för sjuttioelfte gången idag... Tildis är bara för inte renlig när hon äter ;-)

Hoppas du får en underbar vecka!!

Massor av kramar

Det Mörka Hotet sa...

Oj, vad jag känner igen mig i det du skriver!
Efter att bott i hus i massor av år var det en omställning för mig och döttrarna att flytta till lägenhet. Dock har vi - som tur är - inte dina grannar: hoppas det lugnar ner sig med alla oljud!

Samuel

Sabina sa...

ja du gumsan, grannar ja. Kommer ihåg då vi bodde på sätuna. Shit psyksjuktant hamrade i väggen på natten trodde jag skulle bli galen alltså. Inge kul.
Liten tröst är att man till slut efter en tid vänjer sig.
Hoppas du mår liiiiite bättre idag vännen annars är jag bara ett telefonsamtal iväg.
Tänker på dig och du jag vet att du vet, men faktiskt T är den största .... som går i ett par skor.
(Kan bara säga det i garderoben sörrö.)
Puss å kram

CiCCi sa...

Annika: Skillnaden är bara att den här filmen verkar aldrig ta slut. Kram på dig.

Samuel: Jag antar att jag vänjer mig, men saknar verkligen huset. Har man vnat sig vid Arlandas flygbuller lär man väl vänja sig vid gråt och hysteriska tanter också. Kanske jag vant mig redan för i natt har jag inte vaknat en enda gång. Skönt.

Sabina: Men visst är det märkligt att det alltid finns nåt psykfall i trappuppgången. Än sålänge inga hammarslag i natten, men ändå. Tack för att du finns. Kramis