måndag 21 september 2015

Stress

Så mycket jag är stressad över just nu. Får in lite för mycket jobb nu och vi börjar alla på jobbet bli lite trötta och slitna. Jag med familj har själv inte så mycket möjlighet att jobba över, men idag är det planeringsdag på dagis så J och V är hemma. Passar på att ta första tåget till jobbet. 5.10. Så idag blir det övertid innan jobbet. Blir lite mer än 1,5 timme i ensamhet på jobbet. Skönt. Kanske inte är så mycket det att vi har för mycket att göra som stressar mest, men vissa kollegor som inte gör det man ska på arbetstid, dvs jobba. Det snackas om vad man ska äta till lunch och middag, tittas på youtube, Facebook, snapchats osv. Känns som några redan givit upp. Men jobbar gärna helger för att få dubbelt betalt. Tur man har en uppmärksam chef som ser, lyssnar och tar tag i saker. 

Sen det där med att gå ner i vikt. Booring!! Asså det e så satans tråkigt speciellt när det gåååår sååååå sakta! Första veckan gick jag ner 1,1 kg. Inte så konstigt. Slutade ju att äta godis, chips och glass varje dag. Men nu har ju kroppen vant sig. Andra veckan 0,4 ner, tredje veckan 0,3 ner. Gäsp... Så för att jag ska gå i mål innan nyår som jag tänkt måste jag träna ännu mer och äta ännu mer nyttigt. Aldrig gå ut å äta och aldrig dricka vin och aldrig äta goa saker. Men det är ju det vv tillåter. Men jag vill inte att det ska va så här segt. Å mer tid till träning finns nästan inte. Men men det är ju ett i-lands problem. Kommer för alltid vara tvungen att tänka på vad jag äter. Alltid!

Å så är det allt annat till vardags som  stressar. Lämna på dagis, hämta från träning, handla, träffa släkt å vänner, andas, tvätta, laga mat, städa, planera, borde fixa Eriks rum, se till att Erik trivs på skolan, träna och så vidare....vet inte när jag träffade Sabina senast å det stör mig. Fina du, om du läser detta, jag tänker på dig dagligen. Vi får träffas snart. 

Snart framme på jobbet. En ny vecka med en massa måsten startar. Andas!

Inga kommentarer: