tisdag 18 november 2014

Snart är det dags

Någon som missat att jag är helt galen i jul? Älskar allt. Från tanken på vad jag vill baka till vilket snöre jag ska använda till paketen. Hursomhelst är det inte långt kvar nu och jag känner mig mer redo än nånsin. Längtar just nu efter ljusstakarna som lyser upp den gråa mörka årstiden utanför fönstret. 

Fick en härligt stor dos av julstämning i helgen. Mor och allra käraste syster gav mig en weekend i Göteborg med inträde till Lisebergs julmarknad. Helt underbart. Alla ljusen, ljuden, musiken och dofterna. Här kommer lite bilder från helgen. 

Lunch på Salt och sill

Chokladens dag i fredags firades med choklad såklart

På fredagskvällen besökte vi marknaden

Snö!!!

Inne hos tomten och alla nissarna

Vi fick sällskap av en vän som flyttat ner till Göteborg. Lyllos henne som kan gå på Liseberg varje helg.

Åt middag på en jättemysig restaurang inne på Liseberg. 

God högrev

Å lite peppisar efter maten

Ljus

...i mängder

Trötta och nöjda gick vi sedan mot hotellet

På lördagen blev det shopping. Å gofika. Hittade ett par stövlar och ett par kängor. Såååå nöjd. Å så lite klappar. 

Söndagens lunch på Landvetter 

Å så lite gofika igen innan planet lyfte hemåt. 

En fantastisk helg som tog slut alldeles för fort. 

Stort tack mina pepparkaksgummor för en alldeles perfekt helg. 

1 kommentar:

Sabina sa...

Kul att få se massor av bilder. Varför har jag ingen systerYster för ?!?!? 😱😱
Ser underbart mysigt ut. Loveli.

P & K