måndag 17 november 2014

Bruten tumme

Förra söndagen bröt Erik sin högra tumme. Under en hockeymatch såklart. 
Han var hemma hos sin far så jag var inte där när det hände. Men dom ringde påväg till akuten å jag var beredd på att åka dit jag med. Älskar ju akuten. Not!
Till svar fick jag iaf "men mamma, pappa är ju med och jag tror han klara av det".

Kändes märkligt att inte vara där. 

Hursomhelst, idag har vi iaf varit på återkoll på Sabbatsbergs sjukhus. Röntgat tummen å träffat läkaren. Ok tyckte han. Behåll gipset till fjärde dec. Vi kan själva ta bort det. Men ingen hockey förrän tidigast 10 dec. Har här en kille som börjar bli lite rastlös och vill gärna på med skridskorna igen. När gipset tas bort kunde han få börja åka skridskor, men hockeyn får vänta lite. 

Som rehab blir det handdisk ett par dagar. Mamman glad. 


Inga kommentarer: