söndag 7 september 2014

Lördag i sportens tecken

Oj oj oj vilken dag. Känner mig aningen slut. Å då har jag bara jagat liten två-åring. E som jagat puck och fotboll är troligen mer mör i kroppen än mig.  Har dock en ömmande rygg som snart kommer gå över till antingen ryggskott eller ingenting alls. Annars är jag bara trött. 

Började dagen 05.14. V vaknar och vill ha uppmärksamhet. Försöker få henne å somna om, men 06.05 ger jag upp och kliver ur sängen. Slöar på soffan till Barnkanalen och vid åtta laddar jag och V den första maskinen tvätt. 

Tvättar och passar på att städa badrum när V sover förmiddagslur. Kvart i tolv åker jag, V och E till Tibblehallen i Täby. E ska spela hockey. 


V passar på att busa med Es andra syster. 


För hur kul är det å kolla när brorsan åker omkring med en pinne i handen i lite mer än en timme? Kallt är det också. Mamman som alltid svettas trivs iaf. 

Matchen slutar med förlust för våra krigare, 5-2.
En något trött kille får i sig lite näring påväg till nästa event, fotbollsmatch mot Alsike. Somnar t om påväg dit å mamman känner sig aningen som en tyrann när hon väcker honom och manar på honom att byta om och tagga för fotboll. 

Det gick hursomhelst bra. Killarna vann och E höll nollan, 9-0. 


V var duktig, även om hon tröttnade rejält på att kolla på sport hela dagen. 


Men hon stod ut å hejade så gott hon kunde och orkade. Hon somnade ganska snabbt ikväll. Var bara lite pappig efter en hel dag med mamman. 

Imorgon tar vi sportledigt. 

2 kommentarer:

Sabina sa...

Det är precis som när dom varit på camp, sätter sig bilen, påväg hem, somnar innan man lämnat staden man är i
Då hoppas man att dom verkligen VILL detta själva, så att man inte vill åt dem ://

Puss å kraaaaaam

CiCCi sa...

Jadu vännen. Jag hoppas verkligen dom tycker att det är värt allt slit å att dom har kul också. Idag sa E med stort leende att dom hade ispass i två timmar. Såg inte ut som han mådde dåligt över det. Kraaaaaam