måndag 8 september 2014

En dag på grönan

Igår åkte shortsen på igen å jag tog tåget med min E och kompis A mot Stockholm. Fortsatte ut på Djurgården och Gröna Lund. Hade ett strålande väder. Så där lagom med folk och oftast inte längre köer än 20 minuter. Själv åker jag ju inget med fart och snurr, så medan grabbarna for omkring och sprang mellan dom olika attraktionerna så satt jag antingen still solandes eller gick runt på grönan och kollade läget. 


En härlig dag helt enkelt. Inga vinster dock. Hade ju sån tur när jag var liten, men det har gått över. Spenderade en mindre förmögenhet, hade varit mycket godis att ta hem om jag köpt godis för pengarna istället. Men det är nog bra iaf. Annars hade jag bara ätit upp det, å det hade inte varit bra. Inte alls. 

Kom på lite saker som grönan skulle kunna förbättra. Tex solsängar till föräldrar som väntar. Med hörlurar med avkopplande musik så man kunde vila lite. Och åtminstone ett ställe där man kan köpa sig en dagstidning. Hade inte skadat. Å ett gym kanske så man hade varit lite nyttig. Å fri wi-fi. 

Fast nästa år behöver jag nog inte hänga med. Dom klarar sig kanske själva. Även om jag inte hade nåt emot en dag på grönan. 

3 kommentarer:

Mamma sa...

Låter som en mycket bra dag i värmen. Fantastiskt väder och så mycket tid för dig själv.
Kram

Sabina sa...

Åh najs, hade verkligen tänkt att vi oxå skulle hinna med grönan i år. Framför allt för mig. Älskar langos!!! Finns bara på grönan typ.

Å något år har det funnits på Rimbo marknad. Har varken varit på grönan el marknaden på ett par/tre år.

Mysigt såg det ut iaf.

Kraaaaaaaam

CiCCi sa...

Mamma: önskar bara jag hade gjort nåt när jag ändå hade tid. Satt mest still. Men jag klagar inte. :)

Sabina: nästa år är vi där å äter langos, you and me. Puss