torsdag 11 september 2014

Buss 523

Tack buss 523 som inte kom idag vilket gjorde att jag fick springa från Kista centrum för att hinna med tåget. Tack snälla buss 523. Du är så obra när du inte kommer fast det står i tidtabellen att du ska göra det. Och ja, jag blev dyngsur i svett när jag sprungit färdigt. Det droppade från håret och jag såg ut som en solvarm gris när jag klev på tåget i sista sekunden. 

Du kanske tänker att det går så många bussar och tåg så det gör inget om jag inte dyker upp 16.31 dom det står att du ska göra. Visst, en helt vanlig dag när jag inte har sjuttioelva saker att göra, då kan jag vänta på nästa buss som kanske kommer och ta nästa tåg. Men idag var inte riktigt en sån dag. Idag skulle jag på föräldramöte kl sex, hämta E kl sju i ishallen, stanna till på mcD och köpa middag till E, åka till Vallentuna å lämna honom hos hans pappa, åka till maxi å handla å sen hem. När man har en sån kväll kan det vara så att när du bestämmer dig för att inte komma sabbar du min tidsplan. 
Tänk på det nästa gång är du snäll. 

3 kommentarer:

Sabina sa...

Jävla buss 523. Hota???

Sabina sa...

Hata nästa gång får du ringa Simon, han kan hota bussen åt dig. Kanske även spöa lite 😉

CiCCi sa...

Det är såååå frustrerande iaf. Ja, jag ringer Simon nästa gång! 😊

Kraaaaam