lördag 8 mars 2014

Familjedag

V tog sovmorgon idag. Äntligen! 7.22 tyckte hon var lagom, jag med. Dock är hon inte riktigt kry. Hostar, rosslar, snorar och är hes så vi har inte riktigt sovit hela natten. Men i övrigt har hon varit pigg å glad å aktiv som vanligt.

Vid tio när hon sov sin vila passade jag och E på att möblera om hans lilla rum. Han hade en förhoppning om att få plats med en bäddsoffa också, men hur vi än gjorde så fungerar det inte. Så nu har han givit upp den idéen. Blev bra som det blev iaf. 

På em åkte så jag å E till mamma/mormor för lite födelsedagsmiddag och fika. Allra käraste mamma fyller egentligen år på tisdag men det är ju så mycket enklare att fira på en lördag. Så underbart att träffas och att få träffa min mormor och morfar också. V och J fick stanna hemma och dom missade godaste maten å fikat. Helt fantastiskt gott. Som vanligt. 

Så nu sitter jag hemma i fåtöljen å är sååå mätt å nöjd. Inväntar årets mellofinal å undrar hur jag ska orka snacksa. Men ni ska se att det säkert löser sig...

En perfekt familjedag som snart är slut.

2 kommentarer:

Pappa sa...

Kör hårt min tös. Pappa.

Sabina sa...

Låter ju alldeles underbart. God mat, snacks och Mello. Wooopwooop!!
Det enda som saknades var jag då ;)))
Puss