måndag 1 april 2013

Påsken 2013

Så var det då annandag påsk och bara några timmar kvar av påsken 2013. Det har varit en väldigt avkopplande helg. Dock har den blandats av ilska, tårar, hopp, förtvivlan, smärta och oro. Precis som Jesus sista dagar. Det finns nog en mening med att min älskade vän Sabina får genomlida all helvetes smärta och prövningar. Varför får hon annars det?? Har bara inte kommit på än varför.

Har varit hos mor och far på påskafton med systeryster och hennes familj.
Sötaste påskgubben och påskgumman
Där bidde det traditionell påsklunch, påskäggsletande i trädgården, påsktårta, påskmiddag med lamm och en massa påskgodis. Och min lilla gos E kom han också. Så perfekt.

Sen blev det träff med Js familj idag med god mat och t om lite bubbel. Mumsfilibabba.

Och nej, jag har inte vågat väga mig idag. Känns som det har blivit mer än nödvändigt av det goda onyttiga. Men jag har tillåtit mig att njuta extra och jag ångrar mig inte. Inte en sekund. Men nu får det bli lite ordning och reda igen. På`t igen. Väger mig imorgon. Tar tjuren vid horna då istället.
Har även  varit duktig och passat på att jag åka till gymmet nu när pappan varit hemma. Två ggr vattenträning, i fredags och idag. Jag och typ 15 tanter. Idag var det en instruktör som spelade 60-tals musik, men inte med original artisterna utan det lät mer som nån Thailändskt försök till att sjunga på engelska. Och instruktören visslade när hon andades ut. Så idag önskade jag att jag hade med mig nån som jag kunde skratta lite med.

Men nu lägger vi denna helg bakom oss och blickar framåt. 7 kg till 25 maj. Tror ni det kan funka eller?? Kanske man kan få hjälp med lite barnvaktande denna vecka då det är påsklov...kanske...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hejsan !!! Brukar ibland titta in på din sida från Sabinas blogg. Måste bara säga, upplever att du är en riktigt äkta vän till Sabina. Det gör mig mycket glad att hon har så fina vänner. En sak till,du har en bra blogg där du bjuder på dig och din familj./ anette (sabinas faster)

CiCCi sa...

Å tack faster Anette ;-). Dina ord värmer. Vi är många som försöker peppa vår fina Sabina nu när hon har det jobbigt. Vet att hon skulle gjort det samma för mig så det är enkelt, och samtidigt svårt att se sin vän må så dåligt. Och bloggen är skön att ha när jag behöver skriva av mig. Kom gärna tillbaka :-).