måndag 14 januari 2013

Nu kör vi

Detta är veckan då jag ska ta mig i kragen å ta tag i mitt liv. Likt en heronist på jakt efter nästa fix har jag de senaste veckorna släppt på alla regler jag har å sökt igenom alla skåp för att hitta något med socker i att äta. Helt galet. Det är som om min sista stund är kommen, som om jag aldrig mer får äta igen och jag har formligen vräkt i mig onyttigheter. Och mår jag bra av det? Nej, såklart inte.

Som min underbara vän Sabina sa häromdagen, gillar inte att skriva sånt här på fb eller bloggen egentligen för då får man liksom ögonen på sig. Och skulle man då äta nånting onyttigt så är ju risken stor att man får en kommentar om det. Men jag är viktväktare och kommer leva efter deras normer. Ät vad du vill med måtta. Så inget är helt förbjudet. Ska gå tillbaka till dom och få hjälp för jag vet ju att det funkar.

Nu kör vi!!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Storhelgsfenomen. Så fort det varit storhelg så är det samma sak för många, mig inberäknad. Kram

Sabina sa...

Bra där bruden!! Funderar oxå på vv, eftersom det känns som att lchf inte är bra för min op mage. Men får vänta lite då jag beställ en lchf matkasse till idag.
Kom igen, nu kör vi <3