söndag 6 januari 2013

Blödig? Jag? Inte då...eller...

Andra filmen denna helg som jag inte orkar se färdigt för jag mår så dåligt av allt dödande och alla stackars barn som far illa. Å då är det ändå bara film, inte verklighet.

Först maffiabröder i fredags. Såg fram till halv elva å så gav jag upp. Och nu ikväll började vi titta på kung Arthur tillsammans, men nu ligger jag i sängen igen. J sitter kvar å tittar. Jag är inte jättetrött än, men det där kalla, blodiga och grymma får mig bara att bli ledsen. Så då är det bättre å gå å lägga sig å lyssna på den underbara Vanessas andetag.

2 kommentarer:

Mamma sa...

Jag håller med. Kan inte heller se blodiga filmer längre där det är barn med som far illa. Tittade på Forest Gump istället även om jag sett den flera gånger och den är lite sorglig men jag gick och la mig med en skön känsla i kroppen istället för uppjagad.

CiCCi sa...

Kollade på den jag med och trots att den också är lite blodig och tragisk så blir den ju så underbar bara för han är så underbar.