fredag 9 november 2012

Sockerholic igen

Hur är det möjligt! Hur kan jag sitta här och trycka i mig det ena onyttiga efter det andra dag ut och dag in när jag vet att det inte gör mig gott alls. Sa inte jag till mig själv efter att jag tappat 16 kg och varit med i Viktväktarnas tävling om årets VV att jag aldrig skulle vara där igen? Jo det gjorde jag.

Visst är det bra nu när jag ammar för det gick ju ganska lätt att bli av med det jag la på mig under graviditeten. Men snart ammar jag inte längre och då kommer det komma. Tror t om att det börjar komma redan...

Det är ju inte bara att jag går upp i vikt. Det är ju egentligen bara en siffra (nästan). Men jag mår ju så himla dåligt också. Mår illa och svettas på natten. Hyn blir glansig. Känner mig trött och sliten. Svettas dessutom så fort jag rör mig.

Nej det här är inte ok. Att ständigt vara på jakt efter godis, fikabröd och glass. Har t om börjat äta chips igen och det gör jag bara för att det finns, inte för att jag är sugen.

En gång sockerberoende alltid sockerberoende...eller....


Kom tillbaka....


3 kommentarer:

Sabina sa...

Ja du hjärtat, säger som du. En gång sockerberoendet ALLTID sockerberoendet.

Även om det kanske inte hjälps, så är du iaf snygg, då som nu, el nu som då, vilket som liksom.

Amma klart och ta tag i det sen. Var sak har sin tid då.

Jag måste ju oxå ta tag i det typ helst igår.

Tack för att du kom igår, du har världens snällaste bebis.


Puss å kraaaaaaaam

CiCCi sa...

Tack snäckan. Ja snygg kommer jag ju alltid vara ;-) . Nä men problemet som jag känner just nu är att jag mår så rackarns illa och dåligt när jag äter det goda. Visst skulle det vara extra kul om man kom i sina kläder och vägde lite mindre, men att slippa må illa vore det bästa. Så enkelt att bara sluta äta, men ändå så svårt. Känner mig som en alkholist. :-( Nu SKA jag bannemig ta mig i kragen i veckan. En dag i taget.

Kraaaaam

CiCCi sa...

Åååå tack själv för att jag fick komma. Det var supermysigt och så gott.