fredag 16 november 2012

Sjukgymnast

Det ska tydligen börjas i tid. Att besöka sjukgymnasten.

Tyckte att Vanessa haft lite svårt att vrida huvudet åt vänster och tittade helst åt höger. Så jag frågade om det på BVC och idag hade vi tid hos sjukgymnasten. En lite stram halsmuskel till vänster (vänster sidig postral torticollis) är anledningen och nu ska här tränas. Bära henne till höger så hon blir tvungen att vrida huvudet till vänster och lägga leksakerna till vänster.

Sen ska jag erkänna att vi är riktigt dåliga på att ligga på magen. Det måste vi bli mycket bättre på. Vi måste göra det minst en halv timme sammanlagt om dagen men helst mer. Sjukgymnasten sa att vi t om kunde ha henne på magen när hon sover, men det tänker jag inte alls göra med tanke på lilla Rebecka som tyvärr lämnade sina föräldrar och storebror alldeles för tidigt. Då gör jag det hellre hennes vakna tid.

Sen blir det återbesök den 18 dec och så blir det lite fler besök tills hon anser att hon är "frisk". Skönt att det finns hjälp att få och att få den i tid så det inte blir problem längre fram.



3 kommentarer:

Mormor sa...

Bra att Vanessa fick komma snabbt så hon kan se tomten i jul även om han kommer på hennes vänstra sida.

Mamma sa...

Ska även du ligga på mage en halvtimme om dagen?

CiCCi sa...

Mamma/Mormor: Ja det gäller att vara förberedd, speciellt till jul ;-). Å det var värst vad du var på hugget. ;-) Jag önskar jag kunde ligga på mage en minut.:-)
Kraaaaam