tisdag 27 november 2012

Cancerfonden

Jag har en vän som heter Junior som just nu kämpar mot Leukumi. I maj fick han veta att han fått denna hemska sjukdom och han har kämpat som bara den under hela sommaren och kämpar fortfarande.

Jag vill dela med mig av hans egna ord. Han och hans flickvän Elsas ord.

 
Så här i juletid lägger man ju ner rätt mycket pengar på julklappar och saker för att höja mysfaktorn. I år tänker jag köpa julklappar som vanligt men också sätta in ett extra bidrag på Cancerfonden. Vill du också göra det kan du följa denna länk .

Jag tänker på dig Junior. Dig och din familj. Du är en kämpe.

3 kommentarer:

Mari sa...

Usch, alltid tråkigt med sånt:( Själv började vi förra året att köpa julkort från barncancerfonden. Bra kände jag nu när killarna inte är lika glada i att vara med på kort o man ändå vill skicka. Men en slant ska jag allt sätta in på Cancerfonden oxå.

Kram på dig.

Sabina sa...

Gud så bra att du la ut detta Cicci. Tanken har slagit mig oxå att sätta in extra pengar på Cancerfonden denna månad. Jag hade ju en bekant som gick bort i veckan i föökingjävlacancer. Jag hatar denna jävla sjukdom. Jag kanske måste börja ge blod jag med, sluta mesa om det.

Tack för tankeställaren!

Kraaaaaaaaaaam

CiCCi sa...

Mari: alla bäckar små hetet det ju. Även om mitt bidrag kanske inte räddar junior så kanske det räddar någon annan. Men han är tapper och kämpar på som tusan. Massor med varma kramar till dig och din familj.

Sabina: jag håller med dig och kunde vi utrota något skulle det vara detta. Du å jag har ju tyvärr sett för många försvinna och drabbas av denna jävlasjukdom. Har sagt det förr men säger det igen, Den kan dra åt helvete. så fort jag slutat amma kan vi gå tillsammans å lämna blod. Jag ska hålla dig i handen. Kraaaam til dig och din familj.