lördag 6 oktober 2012

Utgång

Igår var det dags att testa barnvakt nummer två. Mamma har ju redan varit lite barnvakt även om jag än sålänge varit i närheten, men jag vet att hon klarar det galant. Vanessa med.
Men igår var det självaste moster och morbror som fick turen att lära känna Vanessa på kvällstid.

Var på 32 rum och kök i Sigtuna med två väldigt bra vänner. Och för ett par veckor sen kändes det som en jättebra idé, men en kvart innan jag skulle åka kändes det som det dummaste jag kunde gjort. Hade inte fått på mig kläder och inte sminkat mig och blivit irriterad på håret som är alldeles för långt eftersom jag inte klippt mig sen midsommar. Och Vanessa ville ha mat och Vanessa bajsade och behövde ny blöja.

Men allt ordnade sig och klockan sex när vi hade bokat bord var jag på plats.
En timme efter att vi satt oss kom mms med bild på en sovandes bäbis i mosters famn. Phu.
Restaurangbesöket var trevligt och maten god. Dock väääääldigt små portioner för min hungriga mage så det blev tvunget att äta tre rätter för att bli mätt. Tog en toast med kantareller till förrätt, Röding till varmrätt och cremebrulee till efterrätt. 400 kr fattigare och ingen alkohol, Jisses!!

Vid nio var jag "hemma" igen och allt hade gått bra såklart. Hon hade fått en flaska ersättning och sov som en stock i morbrors famn.

Dock gjorde den där ersättningen att hon sov som en stock även hemma i sin säng så jag trodde jag skulle få mjölkstockning innan solen gick upp. Men nu sitter jag här och känner mig lättare än nånsin. Så skönt när trycket släpper.

Så summa kardemumma så står jag nog över fler utgångar sålänge jag ammar även om det funkar jättebra. För Vanessa alltså.

Underbara bilder tagna av storasyster

Inga kommentarer: