tisdag 30 oktober 2012

Dop

Sådär, då har vi haft dop för vår lilla Vanessa Lillemor Karin. Har just nu inga bilder, men dom kommer snart hoppas jag så ni får se hur fin hon var i sin klänning. Lite ledsen blev hon allt när prästen höll henne. Gissar att hon blev lite besviken på att hon inte fick mer vatten än det lilla hon fick på huvudet. Hon formligen älskar ju att bada. Som dom flesta bäbisar.

Fick en massa fina saker. Som ett presentkort på Barnens hus som jag idag har gjort av med. Köpte ett fint babygym med Mumintrollet som hon genast gillade skarpt. Sen köpte jag även en åkpåse. Behövs snart för liggdelen i barnvagnen börjar verkligen bli för liten.

Sen fick vi ett par böcker, en gipstavla för avtryck, en ängel på halsband, fina små resväskor att ha grejer i, en silversked, fotografering för hela familjen, en sparfond, spargris, söta toffler och gosfilt och en fylla-i-bok. Tillochmed en prinsesskrona.

Och allt fikabröd räckte och blev över. Kändes så osäkert och det var nästan så att jag gjorde en tårta extra men som tur var stoppade mamma mig.

En strålande solig och underbar dag på många sätt.

1 kommentar:

Sabina sa...

Ett superfint dop med suuuupergott fika som räckte hur bra som helst <3

KraaaaaaaaaM