fredag 16 september 2011

Veckans tips

Att vara hemma när man är förkyld och bara ta det lugnt i två dagar och ta ett varmt varmt, näst intill hett bad och äta en massa frukt, speciellt apelsiner och satsumas är det man borde göra när man är förkyld. Min förkylning är som gott som kurerad. Helt otroligt. Jag som alltid varit den som gått å jobbat fast jag inte känt mig ok. Rädd för att få minskad inkomst och för att komma efter i jobbet. Men efter att många på mitt jobb förra veckan insjuknade i hosta, snuva och feber och trots detta åkte till jobbet surnade jag till ordentligt. Så jag satt och gnällde och klagade på dessa människor. Så nu när jag själv kände mig lite lite hängig var jag helt enkelt hemma. Å nu efter två härligt slöa dagar känner jag mig bättre. Var jag verkligen ens sjuk? Ja det var jag, men jag blev frisk snabbt. Tackar Sagan om Ringen filmerna (dom två första) för sällskap i soffan och mitt älskade J som kunde ha jobbat men tog semester för att ta hand om mig. Det är kärlek det.

Så veckans tips är: Var hemma när du är förkyld och låt bli att vara ego och smitta ner dina kollegor.

Inga kommentarer: