lördag 17 september 2011

IKEA

Förra helgen var jag och J till IKEA och shoppade grejer till hans lägenhet. Mest fix prylar som blommor, ljusstakar, lådor att ha grejer i och annat pyssel. Blev jätte fint med lite nya grejer. Dessutom köpte J ett bord och fyra stolar att ha på hans inglasade uteplats. Ett helt vanligt bord med fyra svarta plaststolar för mindre än tusen kronor som vi igår meckade ihop. Resultatet blev så här:


Borde piffat lite till innan jag tog bilden för det där såg ju lite tråkigt ut, men det blev bra och vi provsatt där igår och det var så mysigt och helt perfekt.

Jag gillar ju IKEA, men det tråkiga när man köper saker på kartong och sen kommer hem å packar upp är att man inte vet hur grejerna ser ut förrän allt är klart. Var så förvånad att alla skruvar fanns och att allt passade så bra med beskrivningen. Men....Så när vi skruvat ihop alla delarna på borsskivan och vände på bordet såg skivan ut så här i ena hörnet på ovansidan:


Å då blir jag så ledsen. Å vad gör man när man skruvat ihop alla delar och upptäcker detta. Jo man borde säkert packa ihop alltihop å åka tillbaka å få en felfri skiva, men det orkade inte vi. Så nu har J ett bord med en skada på som vi själv inte orsakat. Sååååååå tråkigt IKEA att man aldrig kan få vara riktigt riktigt nöjd.

2 kommentarer:

C´s sa...

Det är alltid tråkigt när man upptäcker att det man monterat ihop inte är helt...och tyvärr så blir det väl så att man inte orkar packa ner allt igen för att åka tillbaka... Du Cicci jag såga att du bakat cup cakes ;o) du har möjligtvis inte ett bra recept på dom??? Eller ja har du inget för dig får du ju gärna göra några till mig till på söndag hahaha

Kramar

CiCCi sa...

Halloj där.
Jodå, jag har ett prima recept. Bakar nästan bara ur Leila Lindholms bakbok Piece of cake. Jag kan lägga in det receptet på bloggen ikväll kanske... Annars kan du leta upp det Leilas samlade recept på Recept.nu. Dom är grymt goda iaf. Och tyvärr hinner jag nog inte till söndag, men annars älskar jag ju att baka så jag hade gärna gjort det. Lycka till.
kraaam