onsdag 24 augusti 2011

Mamma och pappa loppis

Eller kanske en egen avdelning nästa gång det är klädbytardagar. I en liten hörna kan det stå ett gäng föräldrar med en lapp om halsen med viktig info som namn, ålder, eventuella sjukdomar, och framförallt med fördelar och nackdelar.

"Haj jag heter CiCCi är 36 år och har lite småkrämpor som ont i rygg och nacke, men annars fullt frisk. Nackdelar är att jag inte har allt för mycket pengar så vi måste spara om vi vill göra nåt kul som att resa bort eller köpa nåt speciellt. Och tyvärr kan du inte få dyra kläder eller köpa skor som sen inte duger och vilja ha nya direkt. Sen måste du göra din läxa själv och jag vill att klär på dig själv om du är över nio år. Bra också om du kan gå upp på morgonen utan protest och även om du går och lägger dig utan att bråka. Om du nu ser det som en nackdel.
Fördelar är att jag gör allt för dig. Vill du sova i min säng låter jag dig göra det fast jag inte vill. Vill du leka med kompisar får du göra det. Vill du äta vad du vill på semestern ordnar jag det. Vill du slippa hålla ordning på ditt rum fixar jag det eftersom jag är ganska pedantisk. Jag ställer upp för dig och du behöver inte ge något tillbaka."

Hur kan man inte vara nöjd och tacksam över en sån mamma. Men tydligen finns det något som kanske kan vara bättre och då kan man göra tvärtemot om man inte är det minsta tacksam.

Är jag en bra mamma? Jag vet att en del säger att jag är det, men jag tvivlar när det alltid är mitt fel att dagen böjar fel. Mitt fel för jag låter fel när jag säger något. Måste fråga min mamma och pappa om jag var otacksam när jag var liten och framförallt, när går det över?

Undrar om någon vill ha mig som mamma...?

5 kommentarer:

du är det viktigaste ditt liv! sa...

Goaste Cicci!
Du är en toppenmamma, ut i fingerspetsarna! Tror det är MÅNGA barn som skulle välja dej i den hörnan, hörredu!!!
Så det så!

Att vara mamma är inte alltid det lättaste, I know!!!
Din son vet inte hur bra han har det!
Vännen, STOOOOOR KRAAAAM kommer här från mej!

Sabina sa...

Jag kan inte låta bli att skratta trots eländet =) Sorry gumman.

Jag säger som Jennie, tror det är väldans många som skulle vilja ha dig som mamma.

Hade jag inte redan världensbästamamma själv och du inte skulle vara världensbästastekompis redan så hade jag tjuvat dig helt för mig själv.

E kommer att komma underfund med det så småningom han oxå, kanske lite senare än vad vi hoppas på, men tro mig det kommer.

Puss å kram försök håll humöret uppe och tänk på att det är verkligen inte ditt fel att han beter sig som han gör.

Love u

Ceasar sa...

Klockren blogg tror det är fler som känner igen sig ;-)

Återigen du är en toppen mamma , den bästa det vet jag att du är :-)

Kramizzz

Mari sa...

Kan man ha två mammor? I så fall kan du få va min mamma:)
Jag säger som de andra att E kommer en dag upptäcka hur bra han igentligen har det, även om man gärna hade sett att han insåg det redan nu. Kan ju säga att jag har två som gärna byter bort sina föräldrar ibland. Men jag förstår att det är jobbigt. Men du är en av de bästa mammorna, helt klart.

Kramis

CiCCi sa...

Jennie: Ja kanske det. Och nej det är verkligen inte lätt. ;)
Tack, den kramen värmde. Skickar ett par tillbaka till dig.

Sabina: Jag är inte så säker på att det inte är mitt fel, men vi lägger det åt sidan lite. När jag tänkte på den där loppisen var det roligare än det kanske lät i inlägget. Fick så många roliga bilder i huvudet liksom. Så självklart ska man skratt åt eländet. ;)
Kramar

Caesar: Jag vet att jag inte är ensam och det är så skönt att bara få skriva av sig. Det lät roligare när jag berättade det för dig innan jag skrev. Men men....jag ska väl öva ett par år till innan jag blir utsedd till årets mamma. ;-)
Kramizzzzz

Mari: Men detsamma till dig. Och även om dom gärna byter ut oss så finns vi iaf där när vinden blåser och näsan måste snytas ;)
Kram