onsdag 8 december 2010

Anna dagen

Grattis alla ni som heter Anna.

Idag är dagen man ska lägga skinkan i saltlake för att den ska bli rimmad. Ni kanske inte visste det, men i vår familj är det tradition att köpa färsk skinka från slaktaren och rimma skinkan själva. Skinkan ligger sen i saltlaken ända fram till den 22 då man byter det salta vattnet till rent kallt vatten. I år blir det inte så här, men mamma fortsätter med traditionen. Mmmm mums filibabba.

Jag har ikväll fixat peppisdegen till huset. Fick hjälp av sötaste E som kom hit idag.

6 kommentarer:

Jan O sa...

Tjuvstart :) Anna har namnsdag imorgon.

CiCCi sa...

Men herregud, jag e verkligen helt slut i huvudet. Det har du helt rätt i. Men då kommer du ju ihåg att gratta syster i morgon nu när jag påminde dig. ;-) Hälsa Monica och krama om henne från mig.
Kram

Anonymous sa...

Skinkan ligger i sin lag och väntar på sin stora dag.
Mamma

CiCCi sa...

Hohoho, vad rimmig du var då. :-)
Längtar tills skinkan är klar. Kramar

Jan O sa...

Faktum är att jag trodde stenhårt på dig och grattade syster direkt jag läst att det var Annadagen, men fick bassning :)

CiCCi sa...

Jan: Oj hoppsan...;)