söndag 5 december 2010

Andra advent

Idag blir det adventsfrukost och sen lite bakning tror jag.

Adventsfrukost är en tradition som jag varit med om sen jag blev ihop med mitt ex T. Sedan 95 har ett kompisgäng träffats varje söndagmorgon i december fram till jul och ätit frukost ihop. De senaste tre åren har det varit lite si och så med träffarna dock. Jag och T skilde oss och då blev det ingenting det året. Det var lite förvirrat alltihop. Vi har dessutom allihop fått barn och det innebär ju massa sport som krockar och en del av oss har egna företag som tar tid. Så förra söndagen blev det ingen traditionell räkmacka. Men idag blir det köttbullsmackor hemma hos vännerna M och D. Jag får med mig J men tonåringen väljer att stanna kvar hemma.

Sen ska det bakas minidammsugare och saffransskorpor. Och ljusslinga på altanen ska ner för den fungerar inte. Så typiskt. Måste byta den.

Så ja, det finns att göra idag med.

Så för att inte stressa för mycket börjar vi lite lugnt...

6 kommentarer:

Sabina sa...

Oh loveli loveli Carola, me lajki!!

Har tokskrattat åt din kommentar på min blogg, sååå passande för M.

Tror tillochmed att han själv drog på smilbanden när jag läste den för honom.

Ha en underbar dag.

Puss & Kram

CiCCi sa...

Å vilken tur att han tog det med ett leende. Phu...:-) Ja Carola är verkligen jul.

Ha en braig dag du med.
Puss och kram <3

Sabina sa...

HEhehe ja han tog det som det var, dock sa han att han skulle ta ett snack med dig nästa gång han träffade dig i ishallen, sååå håll dig borta gumsan;) hehehee.

Pussa

CiCCi sa...

hehe, ishallen är ju det stället jag verkligen försöker hålla mig ifrån så det ska nog inte vara några problem...
Puss

Fresia sa...

Hoppas det gick bra med baket men det gjorde det säkert, du är ju bäst ju på det.

Ha en bra vecka Cicci!!

Stor kram

CiCCi sa...

Du är snäll du Fresia. Men ja, jag är nöjd med baket och kollegorna blev glada att jag hade med mig mjuk pepparkaka till jobbet.
Tack, detsamma önskar jag dig. Kramar