torsdag 25 februari 2010

Läget här hemma

Nu har vi fått ordning på ett rum och det är tonåringens. Det blev en härlig grön färg på en vägg och tre vita. Jättefint! Nu hoppas jag att tonåringen gillar det hon med. "Caesar" har införskaffat en ny soffa att "hänga" i men som man även kan bädda ut ifall nån kompis vill sova kvar. Nu gäller det bara att hålla ordning och att jag inte bryr mig om det inte städas så ofta som jag tycker att man borde. Har iaf gjort en grov rengöring av hennes toalett vilket verkligen behövdes. Tror inte att förra hyresgästen städade där innan dom flytta ut.

Nu ska jag egentligen istället för att sitta här vara i min Es rum och spackla och förbereda inför helgens måleri av hans rum. Där ska det bli en röd vägg och tre vita. Känns det igen? Japp, precis som i gamla lägenheten. Han gillar det. Så jag ska bara skriva lite till sen gå och fixa. Klockan är ju bara snart tio...

I köket ska det bli vitt och i hallen har jag inte bestämmt oss riktigt än. Det är en träpanel nertill och tapet upptill och jag väger mellan helt vita väggar eller vitt nertill och lite grått upptill. Vi får se.
Resten av rummen låter vi vara så länge. Kanske vi slipar golvet i vardagsrummet då det är nåot hyresvärden kommer att stå för. Inget vi bestämt än.

Idag när jag kom hem låg brevlådan i en snödriva och den var inte hel. Utanför vår ingång har det nämligen varit ett gigantiskt berg av snö som dom idag forslat bort och jag misstänker att nån med lastbil eller med traktor kommit lite för nära. Hoppas såklart att det sitter en ny där imorgon så att postis kan lägga posten nånstans.

Nähä.. om jag skulle ta tag i projektet då. Det vear ju jättedumt att komma i säng i tid och sova ordentligt när man har chansen...

3 kommentarer:

Sabina sa...

Ja sova är ju överskattat darling, så länger du sover utan att dö på natten så är det lugnt;) hehehee...

Låter som om J:s rum blev jätte fint å jaaaa släpp det där med hur fint hon ska ha det där el på toan, för det kommer inte att hålla å DU min käre vän kommer att go nuts om du inte släpper det.
Tro mig I KNOW!!!!!
(Sliter mitt hår allt som oftast)


Klart att E ska ha en rödvägg, såå fint ju, passar ju skitbra med hans möbler oxå.

Shit va du fixar å trixar, du får väl någon hjälp av din Caesar?? Eller behöver jag ta ett snack med honom, kanske påminna honom om toppisken han å Mr M fick i singstar här sist och ev påminna om vår "belöning" vär "Vinst"...

Yasuragi here we come...;)
Whhhiiiihoooo.

PUSSA

Ceasar sa...

Visar sig att internationella Singstar kommiten utreder fusk i samband med torsken mot Sabina och C , tydligen funkade inte Ceasars och Mr M mick ;-) to be continued...

CiCCi sa...

Sabina: Jodå, jag får hjälp. Jättemycket. Behöver knappt be om det ens.
Å ja just ja, när ska vi ta ut vår vinst?? Puss och kram

Caesar: Jag säger bara....
Muoahahahahahhahahahahahaha