måndag 22 februari 2010

Det är kallt

Imorse när jag vakna var det 22 minus ute och 14 plus inne.

Sen när jag och E kom ut till bilen så hade kupévärmaren lagt av så där var det såååå kallt, iaf typ 22 minus.

Sen satt kylan kvar hela dagen i kroppen och väl hemma igen hade temperaturen stigit till hela 17 grader.

Raggsocker på och jag fryser. Ska bli skönt att krypa ner i sängen med min allra käraste och få lite värme.

Sänder en liten tanke till dom som inte har nån säng att krypa ner i eller en bostad med 14 grader att värma sig i. Somliga stackare får gå med trasiga skor året om...

(Då kan man tro att jag tänkte lägga in just den låten med Cornelis Vreeswijk eller Eldkvarn, och det tänkte jag....men så fann jag den här och tyckte att det passade bättre. En vintersaga med Jerry Williams. Han sjunger så man ryser. Det blir inte speciellt mycket varmare av den här texten...)

3 kommentarer:

Londongirl sa...

Ja det är verkligen skönt att ha en varm säng och famn att krypa ihop i denna vinter!
Otroligt bra sjunget av Jerry W !!
Håller med dig...det är så man ryser.

KRAM!!

jenny sa...

Ja, ger en verklgen en tankeställare..

CiCCi sa...

Londongirl: Jamen visst är det. Alldeles alldeles underbart. Gilar väl egentligen inte Jerka så värst, men den här är bra. Värmande kramar

Jenny: Jamen viss gör det. Man får vara tacksam att man har det så bra ändå. Värmande kramar till dig också