lördag 20 februari 2010

Helt ärligt

Helt ärligt alltså... Hur ska det gå för den här lilla mamman. Hur i helvete ska jag få det att gå ihop? Ska jag nånsin få ihop det så jag kanske kan ta min resväska och komma utomlands igen. Eller unna mig nåt eget igen. Nu när alla pengar från och med nu kommer gå till hockey, hockey och hockey. Ja, det finns en pappa också som förhoppningsvis betalar en slant han med, men helt ärligt alltså...det är inte den billigaste sporten han valde...och då pratar jag inte om vad E valde... Nu visade det sig att E gillar hockey tillslut och att han gärna hänger i en iskall hall...så det är bara att gratulera och hoppas att han står där om typ 12 år och är draftad till Detroit eller nåt annat trevligt lag over there med en hyffsad inkomst. Och inte några hjärnskakningar, onda fötter eller utslagna framtänder. Då kanske han bjussar sin lilla mamma på en biljett till det stora landet så hon kan få packa sin resväska igen...Och kanske jag har några vänner kvar och familj som kommer ihåg en för tid till annat på helgerna blir det ju inte när hösten kommer. Och förmodligen kommer ingen arbetsgivare vilja anställa någon som måste gå tidigare två-tre dagar i veckan för att skjutsa till träningar. Så helt ärligt...jag är inte imponerad över det här och då gnäller jag över varannan vecka...Jisses Ikväll är jag helt ärligt en riktig bitterfitta...

Å helt ärligt alltså...hur kan Alcazar inte genast passera gå utan att hamna i fängelse (andra chansen)?? Jag röstade ju. Helt ärligt...Timotej var ok, men hur kunde dom hamna i finalen och inte Alcazar. Och ja, Darin är en liten sötnos som hade en rätt ok låt...men final... Helt ärligt så är åsikterna väldig delade här då "Caesar" och E gick upp i falsett när Darin gick till finalen.

Idag tog jag bilen först till Märsta för att frysa fötterna av mig i 1½ timme i en iskall ishall. Sen värmde jag och E upp oss i Uppsala på Fyrishovs badvatten och sen fortsatte vi till Enköping för att fira goa rara 35åriga Monica. Å helt ärligt...vilken idiot tar sig ut med bil och åker i en dag med snöstorm? Överallt pratades det om snöstorm och uselt väglag...men ändå begav vi oss iväg typ 5 mil enkel resa i snörök och svårkörda vägbanor.. Helt ärligt...hur tänkte jag då?? Men förutom snöstorm så har det varit en bra dag. En mycket trevligt och bra dag....så helt ärligt, det var det värt.

Å i morgon blir det 1½ timme till i samma iskalla ishall. I morgon har jag nog mer kläder på iaf, frågan är bara hur man får fötterna att inte domna. Å kanske jag smiter ut i den härliga stormen och går en promenad istället under tiden E kämpar vidare för att bli den nya Foppa, Z eller Sundin...För helt ärligt, jag behöver verkligen röra på mig. (Den här rumpan har vuxit)

Men helt ärligt, nu behöver jag få lite sömn. Å helt ärligt kan jag säga att jag tycker att det var skönt att skriva lite igen och jag tror bannemig att jag är tillbaka.

Helt ärligt...ibland behöver man bara var helt ärlig för en stund...

7 kommentarer:

Sabina sa...

Förlåt älskade vän men jag skrattar gott åt ditt inlägg för jag känner sååå igen mig;)
Hahahahaahaha du e sååå söt darling.
Själklart kommer E att bli nya Foppa, Z el Sundin vara bara lugn.
På ett sätt kan jag tycka att den där Pappan som satte honom i den här sporten kan betala den oxå, inte bara för att han satte honom i sporten utan av det faktum att han tjänar bättre pengar än dig.

Tror nog att om du pratar med Mr pappa så förstår han att om E skall ha en kariärr i Hockey får han ta fram storplonkan för att E.s mamma inte har dom dolerosen som behövs liksom.

Det är väl antingen så el så får du göra fulövertalning och tala om hur kul det är med handboll, fotboll el bandy som kostar så där 300 spänn om året. Det är ju inga dåliga sporter det heller liksom.

Jag sååå förstår dig gumman och jag vet hur jobbigt det är med tiderna och kan tyvärr inte trösta dig så dom här tiderna har pågott i snart 3 år, it sucks.

MEN jag skickar en riktigt varmfotkram till dig såatt dina fosingar inte förfryser.

Pussa

Sabina sa...

Jamenjustdet KUL att du e tillbax;)

Pussa

Mari sa...

Får ju vara ganska ärlig o erkänna att jag är sååååå lycklig att mina killar inte valt hockey (än, J är sugen,men gör för hoppningsvis som brorsan o väljer innebandy).
Tror säkert att M uppskattade att du trotsade vädret o firade hennes stoooora dag (va ngn som skrev om åldersnojja i sin blogg :))

När det gäller melodifestival så har du valt en sambo med god musiksmak.....

Ha en go fortsatt helg.

Kram Mari

Monica sa...

Jag uppskattade verkligen att du och E trotsade snöyran och åkte ända till Enköping för min skull!!!
Särskilt roligt hade jag när min förvirrade lilla mamma misstog E för sitt eget barnbarn och pussade på honom :-) Stackars barn!

Många kramar till DIG!

Sabina sa...

Raring jag skulle vilja ha receptet på fudgekakan igen, vet inte vart jag har lagt det:( Tror du att det går att ordna??
Krama

jenny sa...

Haha, :) ja livet är inte lätt! Här har vi en pappa vars högsta önskan är att hans dotter blir den första kvinnliga klättraren att nå mount everest utan syrgas

Jag bara ryser av tanken :(

Ha en härlig vecka, kram!

CiCCi sa...

Sabina: Skratta är nyttigt så det behöver du inte be om ursäkt för. Hade verkligen hoppats att det var så dom som läser inlägget upplevde det. Som ett inlägg med glimten i ögat. Jag har det ju bara varannan vecka så jag ska verkligen inte klaga. Kramis kramis och puss

Mari: Ja trots ovädret så ångrar jag inte att vi åkte. Det är för sällan vi ses så man får passa på. Jag ska hälsa honom det. Kramen på dig.

Monica: Jadu, det var verkligen väder i lördags. Men du var sååå värd det. Däremot kanske jag har svårt att få me E i framtiden. ;-)

Sabina igen: Klart det går att ordna. Jag ska bara skriva klart här så ringer jag. Pussa

Jenny: hahahaha, ju du då har du det lite jobbigare än mig, men bara lite ;-). Kramen