tisdag 22 december 2009

Snart är det jul här i mitt hus

Äntligen jullov. Iaf för mig. Är ledig hela denna vecka och det är så skööööönt!

Var ledig igår och följde med E till skolan. En perfekt dag att följa med då dom bara hade pyssel på schemat. Jag vill också gå i ettan! Fast först fick ju göra ett matteprov. Jag tror jag grejade det. Pojken som satt bredvid hade så svårt så svårt att räkna. Tyckte så synd om honom och hade bara lust att säga till honom att allt ordnar sig. Du behöver inte oroa dig. Men han är ju bara sju år. Hjälpte honom så pedagogiskt jag bara kunde.

Det var en kall dag och på rasterna var vi ute och lekte. Där hade dom skottat upp en gigantisk snöhög där sexorna var högst upp och kastade ner dom yngre. Lite "Herre på täppan" alltså. Alla var med på egen risk och alla visste att det kunde göra ont. Och gissa vem som fick ondast? Ja just det, E. Han fick en sko i ögat och har nu en ganska snygg blåklocka. Inte jätte stor som tur är, men det syns iaf. Vi struntade i snöhögen och lekte burken med två andra kompisar istället.

Idag har dom skolavslutning. E är väl borta ett par timmar och då tänkte jag om jag skulle städa kanske..eller göra klar peppishuset....eller kanske baka nåt...hm... Vi får väl se vad jag hinner med. Har iaf tagit sovmorgon enda till klockan kvart över sju då E sovit hos mor och far. Jag var på julbord igår kväll och eftersom mor och far är lediga idag så tyckte dom att det passade ypperligt att få en nattgäst. Jag med eftersom jag i natt fått sova hela natten. Och det behövdes kan jag lova. Jag var helt slut igår kväll efter julbordet att jag somnade tio ovaggad och sen imorse när Caesar skulle iväg till jobbet så somnade jag om. Kors i taket. Nu känner jag mig lite piggare.

Så nu är det dags att ta tag i den här dagen. Dan före dan före dopparedan. Å så härligt.

3 kommentarer:

Mari sa...

God Jul. Hälsa Erik // Rasmus

Annika sa...

Kikar förbi och önskar Dig & Din fina familj en riktigt God Jul!

Varma Kramar!

CiCCi sa...

Rasmus: Det ska jag göra. Han pratar ofta om helgen vi var hos er i somras. Tack för julkortet.

Annika: God jul till er med. Kramar