onsdag 16 december 2009

Som en lite mindre bra vän

Ni vet en sån där vän som bara hör av sig när det passar liksom. Inte för att någon behöver vännen utan för att vännen liksom har tid att visa sig och höra av sig. Sån är min blogg just nu. Jag hör av mig när det passar. Men veckan hos Caesar blir det liksom ingen tid vid datorn eftersom där är det tonåringens dator och jag vill inte störa henne. Hon brukar inte säga nej när jag frågar om jag får låna, men det är väl bra om jag inte tjatar kanske.

Dessutom kan man ju gosa och mysa istället för att sitta vid datorn. <3

Nu är E hos mig igen och han ligger i sin säng å sover. Det låter som att han drömmer nåt. Hoppas det inte är nåt otrevligt och att han sover hela natten i sin säng.

Imorgon ska jag till doktorn och ta bort lite fula leverfläckar. Har tänkt göra det en längre tid och nu ska det äntligen ske. Sen efteråt ska jag handla. Ska göra julhandlingen. Konstigt nog längtar jag. Att handla alltså.

I helgen blir det besök hos mormor och morfar, baka peppishus med E, ett par adventsfikor och en gnutta mys. Ska klä granen också. Det var E som ville tjustarta då han "bara" är hos mig på julafton. Jag var inte sen att instämma. Bästa julklappen ever att han är hos mig den här julen också. So Happy!

Nu ska shoppinglistan skriva klart sen är det dags för mig att krypa ner i min säng.

Om en vecka sitter vi och spelar bingolotto och väntar på att det ska bli julafton...

3 kommentarer:

Annika sa...

Ibalnd måste man få vara en sån vän, absolut inget fel med det :-))

Trots allt är det ju så att livet går före bloggen;-)

Vad mysigt att du får ha E hos dig även i år! Här blir det första året ever som jag inte ska fira med Linus. Känns lite konstigt, kommer nog bli lite tomt. Men vi firar en riktigt julafton redan nu på lördag, ja så att vi ändå får firat med även honom.

Varma kramar!

Sabina sa...

Kan inte låta bli att le åt din kärlek för julen, du är helt underbar, me löw you.
Puss puss

CiCCi sa...

Annika: Så sant så sant..
Det förstår jag att det känns konstigt. Hoppas ni får en underbar lördag tillsammans då. Kramkaramell

Sabina: Å där fick du mig att gråta. Me love you too honey. Puss