torsdag 21 augusti 2014

Semester del två.

Hahaha, sitter å skrattar åt den anonyme som skrev att det var på tiden att jag var tillbaka. Med stora bokstäver. Tack tack. Det värmer och betyder att åtminstone en person gillar det han/hon läser.

Idag känns det om än mer höstigt än igår och jag drömmer mig tillbaka till semestern med stort S. 

Dagen efter Vanessas kalas tog vi med farmor och åkte till Norberg för att hälsa på Jörgens syster Lisa. Kul kul kul. Var där söndag till tisdag och vi hann med att bada, fika, äta och umgås en massa. Firade dessutom kusinerna som fyllt och fyllde år när vi var där. Ett riktigt åskväder hann vi också med innan vi åkte hem. 




Sen blev vi hemma ett par dagar. Tvätta, bada, plocka vinbär och packa om. 


Och så kom Erik hem igen efter tre veckor hos pappan. Lycka!


När lördagen kom packade jag bilen med väskor och barn och en extra Philip. Philip är kompis till Erik i hockeylaget. Så for vi iväg mot Öland. Mot Löttorp och Sonjas camping. 


Gick bra att köra, men mot slutet var jag ganska så seg så väl framme var det skönt att kliva ur och sträcka på sig. 


Påväg ner mötte vi upp mor och far och väl nere på campingen var redan systeryster och familj. Där blev det middag och sen installerade vi oss i vår gulliga lilla stuga.


Söndagen blev en slapp och slö dag eftersom det regnade och åskade hela dagen. 


Lilla snigel akta dig, akta dig....

Vilket jag kan tycka är ganska mysigt och helt ok. Men fem barn blev tillslut ganska rastlösa. Hallå, vad är det för fel med kortspel och att slöa en hel dag när det går så bra alla andra dagar. Inte kortspel kanske, men spel iaf....
Dagen tog tillslut slut och det blev måndag...

Men mer om det imorgon, eller en annan dag....

Inga kommentarer: