måndag 25 augusti 2014

Semester del tre och fyra

Sitter på tåget och arbetsvecka tre har inletts. Väntar på ett samtal eller meddelande å det verkar ta en evighet. För att tränga undan tankarna om samtalet tänker jag på veckan på Öland.

Så soligt och varmt och alldeles perfekt. Lite gnäll från han som snart är tonåring, men i övrigt hade vi det underbart. Bodde bra, badade i havet och i poolen, åt goda middagar både hemma och ute på restaurang Lammet och Grisen och vi spelade spel och umgicks. 

Lite bilder


En liten Erik under sanden och en stor Erik
Hallå brorsan!
Två stabila killar att hålla i när vågorna blir lite höga
Mmmm, Lammet och Grisen levererar som vanligt.
19 år sen jag och syrran jobbade där.
Lite svalkande glass medan grabbarna kör Go cart.
                          


Lunch på Café Agnes. Urmysigt litet café med supertrevlig
personal och goa bakverk. Precis så som jag vill ha det.
Tre på en selfie
Fyren långe Erik, StorErik, LillErik, JanErik och AxelErik.
Många Erikar blir det...

Monopol

Yatzy

Mamma etta, Vanessa tvåa och jag trea...hm....

Sista dagen blev poolbad eftersom V blev getingstungen nere vid stranden.
Vid poolen var det mycket lugnare.

Snygging

Vi åkte hem och hemresan gick något bättre. Skönt att komma hem även om vi hade haft det så härligt.

Sista veckan av mina fyra veckor gjorde vi inte så mycket. Fortfarande varmt och härligt, så det blev lite bada nere vid Mälaren och hos mormor och morfar. Lyckades bli getingstungen jag med och Erik lyckades skrapa sönder sitt knä. En lugn och slapp sista vecka.

En härlig semester att minnas när snön yr där ute i vinter.


Inga kommentarer: