måndag 2 juni 2014

Tåg

Så var det då dags igen att åka tåg. Försöker se det som nåt positivt, men det är faktiskt inte så lätt när det de senaste veckorna varit signalfel, nerrivna kontaktledningar och annat som påverkat tidtabellen.

 Men dessa saker intalar jag mig...

• jag slipper sitta i bilköer
• jag är snäll mot miljön när jag åker tåg
• jag kan kolla fb och blogga 
• jag kanske kan spara lite pengar
• jag promenerar till dagis, till station och sen från tåget till jobbet, vardagsmotionen är klar
• jag kan vara full på dagarna, om jag vill alltså

Det negativa är

• måste lämna V tidigare.
• kan inte lite snabbt hämta henne om det skulle behövas
• jag kommer troligen att vara sjuk oftare
• jag kan inte stanna å göra lite ärenden påväg hem
• om J blir sen från jobbet, då blir jag det också
• blir mer stressad

Å varför tar jag då inte bilen längre? Jo vi måste numera betala för platsen vilket innebär typ 140kr om dagen. Det blir ca 3000kr i månaden om jag tar bilen till jobbet. Vem har råd med det? Ja mina chefer, men dom är säkert värda sin inkomst. Om jag var chef skulle nog jag också vilja ha den lönen. Inget konstigt alls. 

Så, det blir till å åka pendeltåg. Tjoho! 


2 kommentarer:

Sabina sa...

Botten!!! Tumme neråt och bläääää från mig. Skulle stressa skiten ur mig.

Puss

CiCCi sa...

Sabina. Lätt hänt att man gör faktiskt. Inte bra alls. Så har du vägarna förbi vid halvfemisch är det bara å hojta 😉
Puss