torsdag 19 juni 2014

Midsommar

Den vanligaste frågan denna högtidshelg är väl ändå "sol ☀️ eller regn ☔️?" Sol är ju det vi helst vill ha så vi verkligen kan utnyttja den här årets ljusaste dag. Vara ute på silllunchen. Vara ute på det arrangerade firandet med midsommarstång och dans utan att behöva lägga ny makeup efteråt. Sen på kvällen är det ju trevligt om man kan tända grillen och sitta ute och äta och vänta ute på att solen snart ska gå upp igen. 
Härligt. Svensk sommar! Funkar såklart bättre när solen skiner och inget regn faller. 

Imorgon talas det om moln och kyla. Innebär alltså massor med kläder men förhoppningsvis inget paraply. Det är lite tråkigare men det funkar. 

I år känner jag precis som med nyår att jag inte riktigt har nån lust. Men å andra sidan har jag inte lust med nåt just nu. Skulle egentligen velat hyra en liten stuga vid en sjö i tystnad. Bara sitta och lyssna på tystnaden och känna lugnet och inga måsten. När jag tänker efter brukar jag nog känna så här varje år.  Men sen blir det ändå så bra när vi väl sitter där å njuter av sill och potatis. 

Behöver nog ha lite semester snart. 

Men först midsommar. På med finkläder, putsa dans skorna, på med leendet så kör vi. 

Glad midsommar!

4 kommentarer:

Mamma sa...

Och en trevlig midsommardag blev det också tillsammans allihop. Kram

CiCCi sa...

Mycket trevlig!!! Puss

Sabina sa...

Skönt att det blev trevligt. Nästa år firar vi du P jag i en stuga vetja ;))
Puss puss

CiCCi sa...

Sabina, skulle mer än gärna ta dig med i min stuga 😉. Hoppas ni hade det bra.
Puss puss