onsdag 21 maj 2014

Soooool

Älskar fint väder. Sol, värme, ljuset, fåglarnas kvitter, svalans sus, brunbränd hy, sommarlåts plågor, glass, kall öl, blommor, grönskande träd, jordgubbar, doften av en grill och ett nyklippt gräs. Älskart!! Alltihop. 

Men faaaaan va jag hatar att svettas! Jag skulle ju aldrig bli så här fet igen. Stod ju där för sju år sen å sa "jag ska aldrig falla dit igen". Men va fan hände? Fine, gå upp i vikt kan ju hända att man gör, även den bäste. Men det jag hatar mest är att jag svettas så rackarns mycket. Så pass så jag kunde ha rakat av mig allt hår idag om jag bara vågat å haft en trimmer i närheten. Jag ääääälskar ju värme annars. Att ligga i solen hela dagen, men det här är olidligt. 

Lås in mig på en slott i sju veckor, ge mig nyttig mat och fri tillgång till ett gym så nog faaaan kunde jag också gå ner i vikt å slippa att svettas hela sommaren. Tror det är enda sättet att komma ur mitt sockerberoende. Känns så iaf när jag varje dag är på jakt efter en fix socker. 

Jag är besviken på mig själv. Varje dag. 

Men åååååå vad jag älskar sommaren!! Så underbart att den är här igen. Välkommen solen! Trots att du får mig att svettas. 

6 kommentarer:

Pappa sa...

Gör som farfar, sätt dig i skuggan tills det gått över. Pappas kramar.

Jerk sa...

Det kanske inte är just nu jag ska säga att jag gått ner 11 kilo sen nyår? ;)

CiCCi sa...

Men jag svettas oavsett vart jag är eller gör. Men skuggan är såklart ett bra förslag. :) kram

CiCCi sa...

Jerk, det är bara att gratulera. Bra jobbat. Jag om nån vet hur svårt det är så en stor eloge! :)

Sabina sa...

Hihihihihhihihihihihihihih du måste ha käkat kulpiller ;)))
Å du e INTE TJOCK, BARA KNÄPP!!
Puss puss

CiCCi sa...

Hahaha, puss på dig vännen