söndag 18 maj 2014

Kalas

Igår, på årets första sommardag, hade jag bjudit in till kalas för familjen. Ja å Sabina också. Hon är ju min syster, typ....

Några tråkiga bortfall från gästlistan blev det tyvärr. Allra käraste syster med familj fick stanna hemma med mosters lilla älskling E som blivit magsjuk. Å Sabina fick köra sin bror till akuten med magont. (Stackars Simon, jag hoppas du snart mår bra igen) Å det var nästan så min mormor å morfar inte kom, dom fick för sig att det var på söndagen kalaset var, men dom kom en kortis iaf. 

Det blev kalas ändå. Och som vanligt bakade jag lite för mycket. En hel tårta står där i kylen. Gissar att mina kollegor blir glada på måndag. Goooood blev den också. Nöjd för engångsskull. 



Å fina presenter fick jag. Av la familja, Js familj, fick jag presentkort på skönhetsvård på Salong längtan hos bästaste Vera. Å av min familj fick jag en helg i Göteborg i dec med julmarknad på Liseberg. Underbara presenter! 


En flaska rosa champagne från mor å far också. Mumselimums. Å fina blommor av mamma och en bukett från darling. Å så pengar från mormor å morfar.

En bra dag. På måndag, imorgon alltså, blir det födelsedag på riktigt. Kanske det blir fler överraskningar då......

3 kommentarer:

Mamma sa...

Kära dotter, du är värd all världens presenter och uppmärksamhet på din födelsedag.
Kram

Sabina sa...

Men åååååå vad jag missade GoFika. Du är så duktig på att baka. Nomnomnom.
Håller med din mamma hör oxå, du är värd allt å lite till. Ses i morgon.
Puss puss

CiCCi sa...

Tack mamma. Love you.
Puss

Sabina, gofika var det, men jag vet att du valde rätt. Nästa år får han däremot ta taxi hihi.
Puss