torsdag 2 januari 2014

Ändrade planer

Idag åker Erik till Karlstad för att spela Sweden hockey trophy, även kallad lilla reesport, i dagarna tre. Jag och Vanessa tänkte hänga med och åka imorgon för att hinna till första matchen. Jörgen jobbar men en tågbiljett var bokad till fredagkväll så vi skulle få en helg ihop i Karlstad på hotell och en massa underhållande hockey. Men nu blir det inte så. Erik åker, men vi andra stannar hemma. 


Här ser ni varför. Jag börjar det nya året med att få ett gallstensanfall utan dess like. Har haft ett par mindre som varat nån timme eller två (se inlägg från 27 sept) , men i natt varade det från tio och tills jag fick voltaren på akuten vid halv sex i morse. 

Den första läkaren tänkte skriva ut mig vid nio imorse och så skulle jag få återkomma för ultraljud senare. Läkare nr två ville skriva in mig och göra ultraljudet direkt. Och nu efter ultraljudet som visade på gallstenar i gallblåsan men ingen inflammation så vill läkare nr tre göra en operation idag eller imorgon, helst idag. Så istället för att gratta syster på födelsedagen och senare ikväll packa inför en skön helg med hotell frukost så ligger jag här tvättad och redo för operation. 

Det blir inte alltid som man tänkt sig...

10 kommentarer:

Helen sa...

Men åh vad trist! :( Hoppas operationen går bra och krya på dig! Kram

Vera sa...

Kram ♡

Sabina sa...

Så jävla trist, tur jag fått prata lite med dig. Tänker bara positiva tankar till dig, så hörs vi senare.
Love U ❤️❤️❤️❤️ kraaaaam

Marie Östlund sa...

Kramar till dig Cicci ♥♥♥

Emelie sa...

Kram fina Cicci!♥♥♥♥♥♥

Anonym sa...

Krya Fina Du!

Mamma sa...

Men nu är operationen över och du kommer att må bättre och bättre även om det just nu känns ursligt. Snart är du hemma igen och kan leva som vanligt. Kramar

Pappa sa...

Du kommer hem glad som vanligt, inget annat gäller.Kramar

CiCCi sa...

Helen: Tack tack. Det gick bra och nu är gallan borta.
Kram

Vera: Kram tillbaka <3

Sabina: Klart jag måste prata med dig. Du är ju självaste sjukhusproffset nu och jag behövde lite pepp :-). Love You darling. Puss

Marie: Kramar tillbaka <3

Emelie: Kram kram. Ses snart. <3

Anonym: Tack, gör mitt bästa.

Mamma: Ja snart så kommer det vara full fart här hemma igen. Tack för all hjälp. Älskar dig. Puss

Pappa: Tack för skjutsen och alla hjälp pappa. Och jag kanske inte såg så glad ut igår men det kommer snart tillbaka. Älskar dig. Kram kram

Sandra sa...

Nämen... din stackare!
Inte kul - men skönt att eländet är bort!

Jag fick min värsta gallstensattack dagen efter min möhippa... så tre veckor innan bröllopet opererades jag :(

Hoppas återhämtningen går bra!

Kram!