lördag 27 juli 2013

Sommar

Det här är en sommar som går till historien på många sätt. Varmt så in i helvete, torrt, J har tre veckor semester och jag har lyssnat på sommarpratare i p1. Annika Andersson, komikern, lyssnade vi på påväg hem från besök i Gävle. Och nu har jag lyssnat på Maja Ivarssons, the Sounds sångerska, omtalade och hyllade sommarprat. Å vad bra det var. Fantastiskt. Inte innehållet i sig som var mörkt som natten, men hon fick mig fast. Hon har fått veta av en indian att hon kan konsten att hypnotisera. Och det måste stämma.

Funderar på hur det kommer sig att vissa prövar det mesta av droger. Hur kommer det sig att det värsta jag gjort är att röka. Inget värre. Å just nu är det bara socker jag är beroende av. Har gått upp fem kg sen i maj. 5! Fem! Five! Why, why!! Jävla pucko. Jag kan vara den dummaste människan jag känner. Rent korkad faktiskt.

Men tillbaka till Maja. Jag fastnade för hennes sätt att berätta. Gillar inte ens den skånska dialekten speciellt mycket, men det var omöjligt att sluta lyssna. Så ärligt och så dystert. Hon har varit med om grejer hon. Jösses.

Funderar på vad jag Ska lyssna på mer. Gardell kanske, eller någon helt okänd.

Å appropå rökare. Igår var jag och finaste Sabina ute (igen!) på pub. Vi åt suveränt god pasta och drack öl (5 kg!) och lyssnade på trubadurer. Trevligt. Om det inte varit för alla rökare. Usch vad det luktar. Fattar inte att jag själv varit en sån stinkbomb. Och det konstiga är att det är ok att röka på inglasad uteplats. Det blir ju som att röka inne liksom. Inte ok.

Men att vara ute med min fina Sabina, det är det bästa. Avslutar med några bilder från hennes 40 årsdag. Eller födelsedag menar jag...hehe...

4 kommentarer:

Sabina sa...

Hehe fina vi är, å trevligt som sjutton och vanligt;))
Har precis skrivit ett liknande inlägg på min blogg.

Hata rök, hata röklukten

Sabina sa...

Å där låste sig Ajfånen.
Men skulle egentligen bara avsluta med tack för igår och puss å kraaaam

Å hmfr

Sabina sa...

Å hmfrrrr 40 års dag för dig va;)))

CiCCi sa...

Hahaha, den där ajfånen verkar inte vara på din sida direkt ;-)Nästa gång blir det mys på ett mindre rökigt ställe. Skrev jag verkligen 40, det måste blivit nåt fel, 25 skulle det ju stå...hehe...hehe...gulp.

Lav jo. Puss å kram