fredag 19 juli 2013

Ingen vanlig dag, Vanessas ett årsdag

Hurra hurra hurra för vår prinsessa idag.


13.58 19 juli 2012 föddes den här lilla söta tjejen. Inte utan dramatik kom du till världen och det här första året med dig mitt hjärta har varit alldeles alldeles underbart.

Idag har vi firat hos mina föräldrar, ni vet smultronstället nummer ett, med hela stora familjen. Ja nästan alla kunde komma och det är vi så glada för. Det blev en massa fika och sen lite mat. Och självklart fick Vanessa prova på att äta tårta för första gången. Först åkte det mesta in i munnen, men sen blev det mest kladd och lek. Och det är klart man får kladda lite när man fyller ett år.





Å en massa fina paket fick hon. Tack för det allihop. Tur man har hjälpsamma kusiner som kan hjälpa till att öppna när man är så liten.


Nu har hurrar ropen tystnat och kaffet kallnat för den här gången. Vanessa somnade snabbt i sin säng och jag tror hon var mycket nöjd och glad efter sin allra första födelsedag.


Älskar dig lilla gosan. Ja må du leva uti många många år....






4 kommentarer:

à sa...

Underbara Vanessa !! Hipp hipp hurra
Stort tack för allt! Proppmätta rullade vi hemåt
Och här somnade Maja som en stock i soffan!
De e hårt att kalasa!
Kraaam från mig/Anna

Lillemor sa...

Nästa år ska vi vara lite försiktigare med hurrandet. Vi lovar...
Kram mormor

Sabina sa...

Sötaste ungen ever.
Tur jag fick komma å fira på lördagen ist.

Konstigt, jag var rätt säker på att jag hade kommenterat detta inlägg. Hmmmmm

Kraaaaaaaam

CiCCi sa...

Anna: Å vad kul att du tittar in här :-). Och vad kul att ni kom ut på landet. Kraaaam

Mormor: Ja det vore bra hälsar Vanessa ;-)

Sabina: Agnes är minst lika söt :-). Ja tur att det gick att ordna så ni fick smaka på smarriga bakverk. Vad konstigt, har inte sett någon kommentar tidigare. Men nu så. ;-)
Kraaaaam