onsdag 13 mars 2013

Vikto

Japp, då var man där igen. Där jag lovade att jag aldrig skulle vara igen. Men jag är en svag person. Svag för godsaker och god mat. Så nu har jag kommit till en punkt där jag antingen måste köpa nya kläder = dyrt, eller gå ner i vikt = inte alls lika dyrt. Och jag ska verkligen inte klaga, avgiften för viktväktar medlemskapet betalades av allra käraste syster som en förskotts present. Stort Tack!! Nu är jag inskriven igen hos Viktväktarna och jag började förra måndagen och trots en helg med godsaker så hade jag gått ner 1,5kg i måndags. En bra början.

Jag började ju det här året med att tänka på vad jag stoppade i mig och det gick bra. Men så blev Sabina sjuk och jag tänkte att skit samma, man kan ju lika bra äta för man vet aldrig när det är försent. Men som sagt, jag har inte riktigt råd att köpa en helt ny vår och sommar garderob. Så nu får det bli så här igen. Och det som ändå är bra med Vikto är just att man ändå får äta det man vill. Jag tycker om bröd, pasta. potatis, och ris. Och jag gillar att kunna äta godis ibland eller ta en fika. Detta passar mig som handen i handsken.

Nu kör vi.

5 kommentarer:

Sabina sa...

You go girlfriend. När strålningen är klar, kanske jag går med dig hjärtat.

Puss å heja heja heja

Mamma sa...

Det här klarar du galant. Lite envishet från mammas sida har du ärvt.

CiCCi sa...

Tack allra käraste Sabina. Ja gör det. Har dessutom valt internettjänsten denna gång så jag kör på hemma från soffan. Smidigt.
Puss puss

Mamma: Du med. Ja lite Berggrenare är man allt ;-)

Camilla sa...

Hej!
Viktväktarna är verkligen det bästa som iallafall jag provat, just för att man får äta allt men inte jämt...jätteskönt att slippa de där "förbuden" som andra dieter ofta har.
Lycka till!
/Camilla

CiCCi sa...

Instämmer Camilla. Gillar inte förbud. Har så mycket lättare för att ge upp å fuska om jag bara får äta en viss sak eller ta bort vissa saker. Tack tack.